کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مراقب پیامک‌های جعلی قطع برق باشید

ايسنا , 25 مرداد 1401 ساعت 13:29

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای فراجا نسبت به کلاهبرداری با پیامک‌های جعلی هشدار قطع برق هشدار داد.



آی‌تی‌من- سرهنگ علی‌محمد رجبی با بیان اینکه مجرمان سایبری از هر بهانه و فرصتی برای انجام اقدامات مجرمانه خود و سوءاستفاده از مردم اقدام می‌کنند، گفت: یکی از مواردی که ممکن است افراد سودجو از طریق آن اقدام کلاهبرداری یا سوءاستفاده از مردم کنند ارسال پیامک‌های جعلی با هشدار قطع برق است.

وی ادامه داد:‌ در این شیوه افراد سودجو با استفاده از شماره‌های شخصی یا غیرمرتبط پیامکی هشدارآمیز تحت عنوان قطع برق و... را برای شهروندان ارسال کرده و در ادامه آن نیز یک لینک جعلی قرار می‌دهند. این لینک‌ها یا حاوی بدافزار هستند که ممکن است گوشی تلفن همراه کاربران را آلوده کرده و موجب دسترسی غیرمجاز به داخل آن شود. یا اینکه ممکن است کاربران را به صفحات جعلی و فیشینگ هدایت کرده  و در حالی که کاربر تصور می‌کند که در حال پرداخت قبض معوقه خود است، حساب بانکی‌اش خالی می‌شود.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با تاکید بر اینکه هرگونه دریافت پیام مبنی برهشدار قطع برق با سرشماره شخصی، کلاهبرداری بوده و به‌ قصد دسترسی به‌حساب‌های بانکی کاربران است، گفت:‌ توضیه پلیس به شهروندان این است که در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی به هیچ عنوان به آن توجه نکنند و از باز کردن لینک‌ها داخل آن نیز  پرهیز کنند. لازم است شهروندان برای پرداخت قبوض خود به سایت‌های رسمی بانک‌ها یا نرم‌افزارهای مورد تائید مراجعه کرده و به هیچ عنوان به چنین پیامک‌هایی توجه نکنند.
 


کد مطلب: 279519

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279519/مراقب-پیامک-های-جعلی-قطع-برق-باشید

ITMen
  https://www.itmen.ir