کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش معاونان وزیر سابق ارتباطات به اظهارات رییس جمهور

8 شهريور 1401 ساعت 10:36

دیروز ابراهیم رییسی، رییس جمهور در نشست خبری خود، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره چرایی کندی سرعت اینترنت گفت: کارهایی در سنوات گذشته باید انجام می‌شد که انجام نشده است؛ اگر زیرساخت‌ها کامل شده بود، الان ما مشکل نداشتیم. این رویکردی است که دولت سیزدهم، معمولا در مواجهه با پرسش‌ها درباره کندی سرعت اینترنت در پیش گرفته و تقصیرها را به گردن دولت قبل انداخته است.اما در واکنش به این اظهارات، دو معاون وزیر ارتباطات در دولت روحانی، مطالبی را در حساب توییتر خود منتشر کردند. سجاد بنابی، که در دوره وزارت محمدجواد آذری جهرمی، رییس هیات مدیره شرکت زیرساخت بود، در توییتر خود خطاب به رییس جمهور نوشت: «شما که دو‌میلیون فالور داشتید، اگه کیفیت بهتون اجازه داد، یک «لایو» با اون‌ها برگزار کنید تا به صورت عینی و دقیق به شما توضیح دهند علت افت کیفیت اینترنت چیست! امسال گفتید اشکالات کیفیت اینترنت از قبلی‌هاست، ما هم سکوت می‌کنیم. سال آینده چه جوابی برای مردم دارید؟»



آی‌تی‌من- امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات در دولت دوم روحانی نیز نوشت: «امروز که بار بزرگ آموزش‌ آنلاین دیگر بر دوش شبکه اینترنت نیست و در چند ماهه‌ اخیر هم پیک پهنای باند مصرفی اپراتورها و بار شبکه کاهشی بوده است، چگونه شکایت مردم از کیفیت اینترنت را به کم‌کاری گذشته حواله می‌کنید؟

قضاوت همیشه با مردم است، چه آنان را نادیده بگیرید و چه آگاه.

زیرساخت‌های شبکه اینترنت در کشور آن‌گونه توسعه داده شده بود که در شرایط دشوار کرونا، بار همه‌ امور زندگی مردم، از سلامت تا آموزش و از کسب‌وکار تا سرگرمی و بازی را بر دوش کشید؛ هرچند آرزوی ما هم برای ایران بیش از آن بود، اما آن وضعیت هم بار خاطر و چالشی بزرگ نبود.»
 


کد مطلب: 279638

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279638/واکنش-معاونان-وزیر-سابق-ارتباطات-اظهارات-رییس-جمهور

ITMen
  https://www.itmen.ir