۰
صیانت از ارزش‌ها در فضای مجازی، تبدیل ایران به هاب ارتباطات

سیاست‌های کلی برنامه هفتم از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۳
سیاست‌های کلی برنامه هفتم از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد
سیاست‌های کلی برنامه هفتم از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد

آی‌تی‌من- سیاست‌های کلی برنامه هفتم در ۷ سرفصل «اقتصادی»، «امور زیربنایی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاسی و سیاست خارجی»، «دفاعی و امنیتی»، «اداری، حقوقی و قضایی» و در ۲۶ بند تصویب شده است.

بر اساس این سند، هدف کلی و اولویت اصلی برنامه هفتم با رعایت سیاست‌های کلی مصوب، پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت با نرخ رشد اقتصادی متوسط ۸ درصد در طول برنامه تعیین شده است. در بند 10 این سیاست‌ها و در بخش امور زیربنایی، بر تبدیل ایران به مرکز مبادلات و خدمات تجاری بخش ارتباطات تاکید شده است. در بخش فناوری، علمی و آموزشی نیز در بند 19 سند بر «برقراری حاکمیت ملی و صیانت از ارزش‌های اسلامی ـ ایرانی در فضای مجازی با تکمیل و توسعه شبکه ملی اطلاعات و تأمین محتوا و خدمات متناسب و ارتقای قدرت سایبری در تراز قدرت‌های جهانی با تأکید بر مقاوم‌سازی و امنیت زیرساخت‌های حیاتی و کلان داده کشور» تاکید شده است. همچنین بند 20 این سیاست‌ها «افزایش شتاب پیشرفت و نوآوری علمی و فناوری و تجاری سازی آن‌ها به ویژه در حوزه‌های اطلاعات و ارتباطات و زیست فناوری و ریزفناوری و انرژی‌های نو و تجدید پذیر» مورد اشاره قرار گرفته است.

در بخش امنیتی و دفاعی نیز «تقویت زیرساخت‌ها و بهینه‌سازی ساز و کارهای عمومی و دستگاهی برای مصون‌سازی و ارتقای تاب‌آوری در قبال تهدیدات، به ویژه تهدیدات سایبری، زیستی، شیمیایی و پروتویی با اولویت پدافند غیرعامل» مورد تاکید قرار گرفته است.

تحول در نظام اداری و اصلاح ساختار آن مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام اداری با تأکید بر هوشمندسازی و تحقق دولت الکترونیک، حذف تشکیلات موازی و غیرضرور، به روز رسانی قوانین و مقررات، اصلاح روش‌ها و رفع فساد و زمینه‌های آن در مناسبات اداری نیز از جمله مواردی است که در بند 25 و در بخش حقوقی و قضایی مورد توجه قرار گرفته است.

هوشمندسازی فرآیندها و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات قضایی،  حمایت حقوقی و قضایی از سرمایه‌گذاری، امنیت اقتصادی و بهبود محیط کسب و کار از جمله دیگر موارد مطرح در بخش حقوقی و قضایی سند سیاست‌های مذکور است.
 
کد مطلب : ۲۷۹۷۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما