۰
رییس کمیسیون نرم‌افزاری‌های سرگرمی نصر تهران:

بازی سازان ایرانی به ترکیه مهاجرت می‌کنند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۳
بازی سازان ایرانی به ترکیه مهاجرت می‌کنند
بازی سازان ایرانی به ترکیه مهاجرت می‌کنند

آی‌تی‌من- ابوالفضل صادق با تأکید بر اینکه تحریم‌ها امکان رقابت شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی را از بین می‌برد، گفت: بسیاری از نیروهای متخصص به‌خاطر اختلاف قیمت قابل‌توجه ارز کشور، به‌صورت فریلنسری با شرکت‌های خارجی کار می‌کنند و شرکت‌های داخلی نیز توان پرداخت این مبالغ را به نیروهای خود ندارند.

او افزود: در سال‌های اخیر ترکیه مقصد اصلی مهاجرت متخصصان بازی‌سازی کشور بوده است. ترکیه فضای بسیاری در این حوزه پیدا کرده و بازی‌سازان به اطلاعات و ارتباطات با سایر بازی‌سازها و ناشران بازی‌ها دسترسی آزاد دارند. ترکیه در حال حاضر به‌عنوان قطب بازی‌سازی منطقه شناخته می‌شود و کشورهای بسیاری ترغیب به سرمایه‌گذاری در آن شده‌اند. در صورتی که بازی‌سازان ایرانی همچنان برای این‌که ناشران بازی‌ها انتشار بازی‌های تولیدی‌شان را بپذیرند باید با رابطی خارجی با این ناشران ارتباط برقرار کنند.

او در توضیح ابا اشاره به اینکه فشارها تنها از خارج از کشور به بازی‌سازان ایرانی وارد نمی‌شود، ادامه داد: برخی فیلترها از خارج کشور برای بازی‌سازها اعمال می‌شود؛ رابطه با برنامه‌های کاربردی و موتورهای بازی‌سازی در دسترس. و برخی دیگر از داخل خود کشور. برای مثال ممکن است سرورهایی که خدمات داخلی و خارجی ارائه می‌دهند از داخل کشور تحریم و مسدود شوند و کاربران خود را از دست بدهند.

صادق توضیح داد: متاسفانه بازی‌سازان ایرانی باید چندین برابر بازی‌سازان خارجی برای تولید تلاش کنند و موانع بسیاری را برای انتشار بازی‌های خود پشت سر بگذارند و همین هم موجب می‌شود تا مایل باشند کشور را به مقصد کشورهایی که در آن‌ها دسترسی آزاد به اطلاعات، موتورها، ناشران و رسانه‌ها دارند، ترک کنند. حتی کارآموزانی که دو سال برای تربیت آن‌ها وقتی می‌گذاریم نیز پس از پایان دوره آموزشی مهاجرت می‌کنند.

صادق با اشاره به نقش مؤثر فرهنگسازی گفت: مدام در رسانه از مضرات بازی‌ها صحبت می‌شود، در صورتی که بازی فواید بسیاری برای کودکان دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که کودکانی که بازی می‌کنند به نسبت آن‌هایی که بازی نمی‌کنند، باهوش‌ترند، خلاقیت بیشتری دارند و در مشاغل خود در آینده نیز واکنش‌های بهتری به مسائل محیطی دارند.
 
کد مطلب : ۲۷۹۸۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما