کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در مراسم رونمایی از پلتفرم جدید ایران اسکیپ اعلام شد:

کمتر از ۲۰ درصد مجموعه‌های اتاق فرار مجوز فعالیت دارند

29 شهريور 1401 ساعت 13:37

مراسم رونمایی از پلتفرم جدید ایران اسکیپ با حضور بسیاری از مجموعه‌داران اتاق فرار در مرکز همایش‌های رعد برگزار شد.



آی‌تی‌من- در ابتدای این مراسم دبیر انجمن بازی‌های فکری تاریخچه‌ای از اتاق‌های فرار و وضعیت آن در ایران ارایه کرد وگفت: از سال ۱۳۹۸ شیب رشد اتاق‌های فرار بیشتر شد و در کل کشور بیش از ۴۵۰ اتاق فرار فعالند.

مسیح خدابخشیان گفت: اتاق‌های فرار از سال ۹۵ در ایران فعال هستند. از سال ۹۸ شیب رشد اتاق‌های فرار بیشتر شد. در کل کشور بیشتر از ۴۵۰ اتاق فرار فعالند. به صورت کلی اسکیپ روم سرگرمی‌است که ظرفیت ورودی پایینی دارد.

وی تصریح کرد: براساس تحقیقی که سال 1400 صورت گرفت مشخص شد که مجموعه داران اتاق فرار در تهران ۹۷ درصد مرد هستند و بین ۲۷ تا ۲۹ سال سن را داشتند و همچنین 80 درصد در ملک‌هایی با کاربری مسکونی و اجاره ای هستند.

خدابخشیان با بیان اینکه۷۰ درصد مجموعه‌های اتاق فرار فقط یک بازی داشتند، گفت: ۹۰ درصد اتاق‌های فرار ژانر ترس و دلهره داشتند. از سال ۹۸ اتاق‌های فرار از حالت زیرزمینی خارج شده است و مصوبه‌ای در وزارت ورزش و جوانان برای بحث باشگاه‌های فکری و اتاق‌های فرار تصویب شد. دوره‌های مختلف مربیگری بازی‌های فکری برگزار شده است. کمتر از ۲۰ درصد مجموعه‌ها مجوز دارند و امیدواریم بخش دولتی کمک کند تا مجموعه‌ها با خیال راحت کار خود را انجام دهند.

عضو کارگروه اتاق فرار اظهار داشت: وبسایت ایران اسکیپ در سال ۱۴۰۰ تلاش کردند تا همکاری کنند. تفاهمنامه‌ای با مجموعه وبسایت ایران اسکیپ آماده کردیم. مثل همیشه مجموعه‌های اتاق فرار را تشویق می‌کنم تا وبسایت‌ها و تبلیغات خود را داشته باشند.

در ادامه مراسم علی مهام بنیانگذار و مدیرعامل ایران اسکیپ گفت: روند اتاق‌های فرار صعودی است و به همین خاطر اسم خود را ایران اسکیپ گذاشتیم. به بیش از 4 هزار سانس رسیدیم و یک هفته است که شروع به عضوگیری در مجموعه کرج کردیم. تمام سعی خود را می‌کنیم تا اعتماد مشتریان را جذب کنیم. به زودی به پوشش کامل مجموعه‌ها در سراسر ایران می‌رسیم.

وی ادامه داد: ایران اسکیپ در اسفندماه سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد. تمامی ‌نظرات موجود در سایت ما حقیقی است و رونمایی از نسخه دوم آن امروز کلید خورد.

مهام اضافه کرد: قرارداد با مجموعه‌ها نیز به زودی عقد می‌شود. بخش تیکت به سایت به زودی اصافه می‌شود و مجموعه داران می‌توانند با ما در ارتباط باشند.

محمد امینی بنیانگذار و معاون ایران اسکیپ نیز در مراسم رونمایی از نسخه جدید پلتفرم ایران اسکیپ گفت: اکثر مجموعه داران یک زمانی بازیکن اتاق‌های فرار بودند و من هم بازیکن بودم. در پاییز ۱۴۰۰ ایران اسکیپ متولد شد و در زمستان نسخه قابل توجهی از ایران اسکیپ آماده شد.

وی ادامه داد: تعداد کمی ‌از مجموعه‌ها به ایران اسکیپ اعتماد می‌کردند و باید ثابت می‌کردیم که با دیگر مجموعه‌ها متفاوتیم و پشتیبانی ما ۲۴ ساعته است.

امینی افزود: پلتفرم قبلی ما مشکلاتی وجود داشت که آن‌ها را رفع کردیم. ایران اسکیپ تصمیم گرفت که پلتفرم خود را عوض کند و الان پلتفرم ما کاملا هوشمند و مجهز هستیم. بیش از ۹۳ مجموعه کوچک و بزرگ در ایران اسکیپ هستند.

وی اضافه کرد: پلتفرم جدید امکانات ویژه ای دارد. به طور مثال در بخش پرروفایل کاربران سعی کرده ایم بازی‌هایی که آنها شرکت کرده‌اند را لیست کنیم تا نظرات‌شان را در مورد آنها ثبت کنند.
 


کد مطلب: 279826

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279826/کمتر-۲۰-درصد-مجموعه-های-اتاق-فرار-مجوز-فعالیت

ITMen
  https://www.itmen.ir