۰

سازمان تنظیم مقررات بر میزان حجم مصرفی بسته‌های اینترنت نظارت می‌کند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۱
سازمان تنظیم مقررات بر میزان حجم مصرفی بسته‌های اینترنت نظارت می‌کند
سازمان تنظیم مقررات بر میزان حجم مصرفی بسته‌های اینترنت نظارت می‌کند

آی‌تی‌من- کاربران اینترنت در فضای مجازی به اینکه بسته‌های اینترنتی که آنها خریداری می‌کنند به سرعت به پایان می‌رسد، انتقاداتی را مطرح کردند.

«سید محمد امامی» مدیر کل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوریاطلاعات رگولاتوری گفت: حجم بسته‌های اینترنت اپراتورها در قالب بازدیدها و بازرسی‌های دوره‌ای و همچنین نظارت بر خط پایش می‌شود. این پایش دوره‌ای با تحلیل آمار و اطلاعات مربوط به هر اپراتور به صورت دوره تکرار شده و در طی آن اطلاعات و داده‌های مربوط به بسته‌های فروخته شده به مشترکان با ترافیک و پهنای باند مصرفی اپراتورها تطبیق داده و در صورت مشاهده تخلف، مطابق با مقررات با اپراتورها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به الزام اپراتورها برای درج ترافیک مصرفی کاربران در پنل مشترکین افزود: مشترکان برای اطمینان بیشتر و کنترل حجم اینترنتدریافتی با استفاده از اپلیکیشن‌های «همراه من» در اپراتور همراه اول، «ایرانسل من» در اپراتور ایرانسل، «رایتل من» در اپراتور رایتل، «شاتل موبایل من» در اپراتور «شاتل موبایل»، «سامان تل من» در اپراتور سامان تل یا سایر دسترسی‌هایی که اپراتورها برای مشترکین ایجادمی‌کنند و همچنین نصب اپلیکیشن‌های مانیتورینگ ترافیک، نسبت به سنجش میزان مصرف دیتا بر روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوترخود اقدام کنند.
مدیرکل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تاکیدکرد: مشترکین در صورت مشاهده مغایرت یا تخلف در این زمینهمی‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات سازمان تنظیممقررات و ارتباطات رادیوئی به آدرس https://195.cra.ir   یا تماس با شماره ۹۵، شکایت خود را ثبت کنند تا این موضوعات از سوی رگولاتوریپیگیری، بررسی و پاسخ داده شود.
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۹۸۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما