۰

کمیسیون استاندارد نصر تهران آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۴
کمیسیون استاندارد نصر تهران آغاز به کار کرد
کمیسیون استاندارد نصر تهران آغاز به کار کرد

آی‌تی‌من- در این جلسه، علی آذرکار، رییس کمیسیون استاندارد، ضمن اعلام آغاز به کار این کمیسیون، بیان کرد: طبق دستورالعمل جدید تشکیل و فعالیت کمیسیون‏‌های سازمان نصر تهران، کمیسیون استاندارد ذیل کمیسیون‏‌های موضوعی به تصویب هیات‌‏مدیره رسیده و اولین جلسه آن نیز اواسط شهریورماه گذشته تشکیل شده است.

 او ضمن اشاره به بازتعریف اهداف و ماموریت‏‌های کمیسیون در دوره ششم، تصریح کرد که عمده اعضای کمیسیون را نمایندگان کمیسیون‏‌های تخصصی تشکیل داده تا از این طریق زمینه برای تعامل بیشتر این کمیسیون‌‏ها با کمیسیون استاندارد فراهم شود.

او همچنین به سابقه فعالیت‏‌های کمیسیون، از جمله برگزاری سلسله همایش‌‏های راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، تعامل با سازمان ملی استاندارد و تشکیل ساختار کمیته متناظر JTC1 در ایران اشاره کرد و افزود: در دوره ششم تبیین و ترویج استانداردها، مقررات و چارچوب‌‏ها در حوزه فاوا، تدوین الزامات زیرساختی و توسعه‌‏ای از جمله الزامات امنیتی، احراز، پردازش و نگهداری داده‏‌ها، تعرفه خدمات، چارچوب‏‌های مرتبط با کیفیت محصولات، الزامات توافقنامه‏‌ای سطح خدمات و مسائل زیست محیطی، ایمنی و سلامت در مأموریت این کمیسیون لحاظ شده است. این موارد هم می‌‏تواند پس از بحث و تبادل نظر، در قالب اسنادی مانند دستورالعمل، راهنما، شیوه‌‏نامه یا استاندارد ملی تدوین شده و در اختیار همه ذینفعان قرار گیرد.

 
کد مطلب : ۲۷۹۸۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين