۰

اعطای تسهیلات تولید صنعتی به شرکت‌های دانش‌بنیان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۹
اعطای تسهیلات تولید صنعتی به شرکت‌های دانش‌بنیان
اعطای تسهیلات تولید صنعتی به شرکت‌های دانش‌بنیان

آی‌تی‌من- روح‌الله ذوالفقاری درباره تسهیلات جدیدی که صندوق نواوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌کند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیانی که تصمیم به توسعه زیرساخت‌های تولید محصولات دانش‌بنیان خود دارند می‌توانند با استفاده از تسهیلات تولید صنعتی صندوق نوآوری و شکوفایی بخشی از هزینه‌های مورد نیاز را تأمین کنند.

وی افزود: ارائه این تسهیلات چه برای اجرای طرح‌های ایجادی و چه برای انجام طرح‌های توسعه‌ای به عنوان یکی از برنامه‌های کاری اصلی در دستور کار صندوق قرار دارد.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: هزینه‌های اجرای طرح‌های صنعتی شامل تأمین فضای تولید، تأمین ماشین آلات و تجهیزات و هزینه‌های راه‌اندازی اولیه می‌شود که در صورت داشتن توجیه فنی و اقتصادی در دایره حمایتی صندوق قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت مالی از این طرح‌ها، افزود: ایجاد ظرفیت‌های جدید، افزایش ظرفیت و کیفی‌سازی تولید محصولات دانش‌بنیان مستلزم سرمایه‌گذاری‌های زیر ساختی است و صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد تا ۸۰ درصد هزینه‌های مورد نیاز اجرای این طرح‌ها تسهیلات پرداخت کند.

به گفته معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی، این تسهیلات با نرخ ترجیحی ۱۱ درصد و با دوره بازپرداخت حداکثر ۷ ساله و بر اساس پیشرفت کار به شرکت‌ها پرداخت می‌شود و در صورتی که از ظرفیت تأمین کنندگان داخلی استفاده شود، میزان حمایت این صندوق نیز بیشتر در نظر گرفته می‌شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند درخواست تسهیلات تولید صنعتی، را از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کنند و از این فرصت بهره‌مند شوند.

 
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۹۹۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما