کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

این اپلیکیشن‌ها را فورا پاک کنید

4 آبان 1401 ساعت 10:38

عمر باتری یکی از مهمترین گزینه‌هایی است که هنگام خرید گوشی باید به آن توجه کرد. از سوی دیگر اپلیکیشن‌هایی هستند که به سرعت باتری دستگاه را خالی می‌کنند.



آی‌تی‌من- هنگامی که صحبت از بدافزارها در گوشی‌های هوشمند می‌شود، بیشترین سناریوهای محتمل مربوط به سرقت هویت، خالی کردن حساب بانکی و لو رفتن اطلاعات شخصی می‌شود. ولی گاهی اوقات تمامی کاری که یک بدافزار انجام می‌دهد، مقدار ناچیزی درآمدزایی برای خالقش است.

البته که در هر صورت این اپلیکیشن‌ها هنوز هم بدافزار محسوب می‌شوند و حالا لیستی از اپلیکیشن‌های اندرویدی که آلوده به تروجان هستند و در گوگل پلی منتشر شده‌اند، معرفی شده است.

تیم تحقیقاتی موبایل شرکت مک‌آفی لیست دوازده اپلیکیشن اندرویدی را منتشر کرده است که به عنوان تروجان‌های کلیکر عمل می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها پیش از حذف از گوگل پلی، بیش از بیست میلیون بار توسط کاربران کشورهای مختلف دانلود شده‌اند. پس وجود نداشتن آنها در گوگل پلی، به معنای آن نیست که همین حالا یکی از این اپلیکیشن‌ها روی گوشی هوشمند شما نصب نیست.

تیم مک‌آفی در توضیحاتی بیان کرده است که کدهای بدافزارها در کمین اپلیکیشن‌های کاربردی هستند. اپلیکیشن‌هایی از قبیل چراغ قوه‌ها، تسک منیجرها و برنامه‌هایی که کدهای QR را می‌خوانند.

به محض نصب این اپلیکیشن‌ها، بدافزار بدون آگاهی کاربر در پس‌زمینه اپلیکیشن شروع به وبگردی می‌کند تا کلیک و ویوهای فیک ثبت کند. به این ترتیب، کاربر ندانسته جیب برخی از سودجویان را پر می‌کند و در عین حال به هندست خود نیز آسیب می‌زند.

هنگامی که وبگردی انجام می‌شود، باتری گوشی شما مصرف شده و کم می‌شود؛ درست به مانند زمانی که خودتان در حال وبگردی هستید. اگر اپلیکیشن غیرمعتبری دارید و باتری گوشی‌تان دیگر مثل قبل عمل نمی‌کند، شاید حالا بدانید که مقصر چیست.

نیاز به گفتن ندارید که شما باید در اسرع وقت اپلیکیشنی که گوشی شما را تبدیل به مزرعه کلیک کرده است، حذف کنید. این هم لیست کامل 16 اپلیکیشن اندرویدی که تیم مک‌آفی منتشر کرده است:
    High-Speed Camera
    Smart Task Manager
    Flashlight+
    K-Dictionary
    BusanBus
    +Flashlight
    Quick Note
    Currency Converter
    Joycode
    EzDica
    Instagram Profile Downloader
    Ez Notes


کد مطلب: 280043

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280043/این-اپلیکیشن-ها-فورا-پاک-کنید

ITMen
  https://www.itmen.ir