کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش برای ایجاد ۶ هزار شرکت دانش بنیان جدید

مهر , 7 آبان 1401 ساعت 11:01

سرپرست معاونت علمی و فناوری گفت: امسال بذر حداقل ۵ تا ۶هزار شرکت دانش بنیان جدید را بنا می‌گذاریم و امیدوار هستیم که طی ۳-۴سال آینده نتایج این بذر را برداشت کنیم.



آی‌تی‌من- روح اله دهقانی فیروزآبادی با بیان این مطلب گفت: مهمترین برنامه معاونت علمی و فناوری پیگیری جدی برای اجرای قانون جهش تولید است.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: قانون جهش تولید دانش بنیان، یک قانون نخبگانی است که در سطح بالا، تنظیم شده است؛ امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های این قانون را اجرا کنیم تا آن اتفاق بزرگ در عرصه دانش بنیان‌ها رخ دهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا پایان سال تعداد شرکت‌های دانش بنیان دوبرابر می‌شود، پاسخ داد: خیلی باید تلاش کنیم که این اتفاق رخ بدهد اما مساله اینجاست که ایجاد یک شرکت دانش بنیان طی یک سال امکان پذیر نیست.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه حداقل برای ایجاد یک شرکت دانش بنیان ۳-۵ سال زمان نیاز است، عنوان کرد: البته که تلاش داریم امسال بذر حداقل ۵-۶ هزار شرکت دانش بنیان را علاوه بر این تعداد ۷هزارو ۵۰۰ شرکت، بنا نهیم.

وی افزود: امیدوار هستیم که طی ۳-۴ سال آینده نتایج این بذر را برداشت کنیم.

روح الله دهقانی فیروزآبادی همچنین در پنجمین جلسه کارگروه دائمی‌ شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان با اشاره به توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی، گفت: موضوع صندوق‌های پژوهش و فناوری مساله‌ای نیست که بتوان برای آن قید و محدودیت تعیین کرد.

وی افزود: بر همین اساس توسعه صندوق‌ها نباید متوقف شود باید با ارتقای جایگاه نظارتی و راهبری کارگروه دائمی ‌و دبیرخانه تخصصی صندوق مستقر در صندوق نوآوری؛ بر افزایش کیفیت آن‌ها تمرکز کنیم.

به گفته دهقانی فیروزآبادی، نیاز است، ضعف‌های صندوق‌های موجود تا جای ممکن برطرف شود. باید در کنار تقویت این صندوق‌ها، فعالیت صندوق‌های بی‌اثر و غیرفعال را متوقف کرد تا سرمایه کشور به هدر نرود و زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران جدید و فعال فراهم شود.

وی همچنین بیان کرد: نکته اساسی این است که در تمامی این اقدامات؛ قوانین و مقررات باید معیار عمل باشد و اقدامی ‌برخلاف قوانین و مطابق با سلیقه‌ها و روابط انجام نشود.
 


کد مطلب: 280054

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280054/تلاش-ایجاد-۶-هزار-شرکت-دانش-بنیان-جدید

ITMen
  https://www.itmen.ir