۰

نکات مهم هنگام خرید گوشی دست دوم

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱
نکات مهم هنگام خرید گوشی دست دوم
نکات مهم هنگام خرید گوشی دست دوم

آی‌تی‌من-  امروزه گوشی‌های هوشمند به یک کالای ضروری در زندگی تبدیل شده‌اند و کاربران اغلب گوشی هوشمند خود را با انوع متفاوتی جایگزین می‌کنند. اما نیازی به خرید یک گوشی هوشمند جدید نیست؛ چرا که به اصطلاح «گوشی‌های هوشمند بازسازی شده» وجود دارند.

شرکت‌ها و برندهای زیادی از گوشی‌های هوشمند وجود دارند که گوشی‌های هوشمند استفاده شده را بازسازی می‌کنند و چنین دستگاه‌هایی که به گوشی‌های بازسازی‌شده معروف هستند، در فروشگاه‌های تخصصی، سایت‌های آگهی‌دهی و درگاه‌های فناوری آنلاین نمایش داده می‌شوند.

بورن بیشاف از اداره فدرال محیط زیست اشاره کرد که تلفن های بازسازی شده به حفظ محیط زیست کمک می کنند؛ زیرا دستگاه های با تکنولوژی بالا مانند گوشی های هوشمند با موضوع پایداری مرتبط هستند. این کارشناس آلمانی افزود: استفاده از این دستگاه ها تا حد امکان مفید است.

با این حال هیچ قانون کلی وجود ندارد که چقدر می توانید در خرید گوشی های هوشمند بازسازی شده صرفه جویی کنید. رابین برند از مجله آلمانی «c›t» توضیح داد: میزان هزینه لازم، همیشه به سن گوشی هوشمند و وضعیت عمومی آن مرتبط است.

نکته دیگر این است که تا زمانی که به‌روزرسانی‌ها برای مدت طولانی‌تری در اختیار گوشی هوشمند قرار می‌گیرد، قیمت‌های آن حتی زمانی که در شرایط بازسازی شده باشد، پایدارتر است.

برند، کارشناس آلمانی، اضافه کرد که گاهی اوقات می‌توان گوشی هوشمندی را پیدا کرد که یک سال و نیم از عمر آن گذشته باشد، اما قیمت آن نیمی از هزینه اصلی آن است.

در همه موارد، کاربر باید قیمت مدل مورد نظر را با بیش از یک تامین کننده مقایسه کند؛ زیرا تفاوت ها بسته به مدل و پلتفرم گاهی بسیار زیاد است و در این جا می توان از پورتال های فنی تخصصی مقایسه محصولات استفاده کرد. اگر کاربر به گوشی هوشمند بازسازی شده علاقه مند است، هنگام مقایسه قیمت‌ها باید وضعیت دستگاه را به خوبی جویا شود.

فرآیند تجدید ممکن است از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت باشد، بسته به این که صفحه نمایش یا باتری تعویض شود. پلتفرم‌های زیادی وجود دارند که گوشی‌های هوشمند بازسازی شده را با اشاره به ظرفیت و امنیت باتری تبلیغ می‌کنند.

علاوه بر این، شرکت‌ها وضعیت کلی دستگاه را به دسته‌هایی مانند «در حد نو»، «بسیار خوب» یا «خوب» طبقه بندی می‌کنند و در این جا کاربر باید در توضیحات پلتفرم یا سایت جست‌و‌جو کند که این دسته‌بندی‌ها چیست.

برند توصیه کرد زمانی که می‌خواهید یک گوشی هوشمند مرمت شده بخرید، مطمئن شوید که شرکتی که آن را تولید می‌کند، به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای مدت طولانی برای آن ارائه کند و افزود: هنگامی که گوشی هوشمندی را خریداری می‌کنید که به مدت دو سال تولید شده است، می‌توانید پول بیشتری پس انداز کنید؛ اما ممکن است این دستگاه هیچ به‌روز‌رسانی دریافت نکند.

کوربر بر لزوم امتحان گوشی هوشمند بازسازی شده قبل از خرید تاکید کرد و در هنگام خرید چنین دستگاه‌هایی از پلتفرم ها و فروشگاه‌های الکترونیکی، کاربر حق دارد ظرف ۱۴ روز دستگاه را پس دهد و در این مدت کاربر باید گوشی هوشمند را به خوبی امتحان کند.
 
کد مطلب : ۲۸۰۱۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما