۰

تبعات عدم شفاف‌سازی در حوزه رمزارزها

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۹
تبعات عدم شفاف‌سازی در حوزه رمزارزها
تبعات عدم شفاف‌سازی در حوزه رمزارزها

آی‌تی‌من- ساسان شاه ویسی اظهار داشت: در این حوزه چالش‌های بزرگی هم از جمله ضعف در مدیریت کلان رمزارزها و مخاطره بالای سرمایه گذاری مردم در این بازار همانند بازار سرمایه را داریم.

وی اظهار داشت: رمرزارزها یا رمزارزش‌ها امروز قابلیت‌های متفاوتی مبتنی بر مفاد برنامه دولت دارند که ضروری است از بعد سرمایه گذاری، تحقیق  و توسعه و تولید علم و فناوری نگاه جدید به آن داشته باشیم و کشور را در منطقه برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تحقیق برای کاربرد فناوری‌های دفتر کل توزیع شده برتر کنیم.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به قانونی شدن استخراج رمرزارها در کشور گفت: دستگاه‌هایی که در مزرعه‌های ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند می‌تواند بستری را فراهم می‌کند که منجر به ارزش افزوده بالا شود.

شاه ویسی ضمن تاکید بر اینکه نمی‌توان چشم را روی رمزارزها بست، گفت: بازاری که مشاهده پذیر و قاعده پذیر و نگهداری و معامله آن قابل اندازه گیری است باید شناسایی شود.

شاه ویسی گفت: جریان پولی ما بویژه در حوزه بین الملل تحریم پذیر و تحریم پذیر است لذا به نظر می‌رسد در مبادلات پولی دو جانبه یا چند جانبه هر ابزاری از جمله فناوری‌های نوآور مانند فناوری کل دفتر توزیع شده می‌تواند کمک کند و اتفاق‌هایی را صورت دهد.

وی تاکید کرد: باید از حالت انفعالی و دستوری و سلبی کردن کارها و کانال کشی‌ها خارج شویم. این که تنها روی استخراج رمزارزها متمرکز شویم کار اشتباهی است. باید تمام ابعاد فناوری زنجیره بلوکی مورد نظر قرار گیرد.

شاه ویسی اظهار داشت: اصرار دارم کارگروه اقتصاد دیجیتال که در دولت تعریف شده و مسوول تکفل این حوزه با حضور بیش از ۱۵ دستگاه اعم از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و صمت است همه باید دست به دست هم دهند و البته بخش خصوصی و سازنده و مولد را درگیر کنند.
 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۲۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما