کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اروپا هم اینترنت ماهواره‌ای مستقل ایجاد می‌کند

تسنیم , 30 آبان 1401 ساعت 12:08

پارلمان اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه بر روی پروژه ساخت یک سیستم ماهواره‌ای جدید که اینترنت سریع و امن را برای همه شهروندان فراهم می کند به توافق رسیدند.



آی‌تی‌من- اتحادیه اروپا در حال ساخت یک سیستم ماهواره ای جدید است که اینترنت سریع برای همه و ایمن سازی زیرساخت‌های حیاتی را تضمین می‌کند. این سیستم قرار است در سال 2027 آغاز به کار کند.

به نوشته این نشریه آلمانی، مذاکره کنندگان از پارلمان اتحادیه اروپا و کشورهای عضو برای راه اندازی یک سیستم ماهواره‌ای جدید به توافق رسیده‌اند. با این سیستم ماهواره‌ای موسوم به Iris² ، کشورها می خواهند ارتباطات ایمن را برای شرکت‌ها و شهروندان تضمین کنند. این خدمات در سال‌های آینده 2.4 میلیارد یورو هزینه خواهد داشت و در سال 2027 به طور کامل عملیاتی شود.

بخصوص در این پروژه انعطاف پذیری و مقاومت سیستم‌های اتحادیه اروپا در خط مقدم برنامه و همچنین دسترسی افراد و شرکت‌های خصوصی به اینترنت سریع مطرح است. به این ترتیب حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی مانند شبکه‌های انرژی و مراقبت‌های بهداشتی نیز باید بهبود یابد.

آنجلیکا نیبلر، از نمایندگان حزب سوسیال مسیحی پارلمان اروپا در این باره گفت: جنگ در اوکراین نشان داده است که اتحادیه اروپا تاکنون به طور کامل به کشورهای ثالث یا شرکت‌های خصوصی برای ارتباطات ماهواره‌ای وابسته بوده است. برنامه‌ای که امروز تصمیم‌گیری شد، قصد دارد این روند را تغییر دهد.

تیری برتون، کمیسر مسوول اتحادیه اروپا نیز این را توافقی تاریخی خوانده و گفت: بنابراین اتحادیه اروپا زیرساخت‌های فضایی استراتژیک خود را با جزء سوم تکمیل می‌کند. تاکنون، اتحادیه دارای سیستم ناوبری ماهواره‌ای گالیله و سیستم کوپرنیک بوده است که با آن زمین را می‌توان مشاهده کرد.

علاوه بر این، این طرح نه تنها برای بستن نقاط مرده در اروپا، بلکه ایجاد ارتباط با مناطق استراتژیک مانند آفریقا و قطب شمال است. این توافق هنوز باید به طور رسمی توسط پارلمان اتحادیه اروپا و کشورها تأیید شود که البته این یک امر رسمی تلقی می‌شود.
 


کد مطلب: 280255

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280255/اروپا-هم-اینترنت-ماهواره-ای-مستقل-ایجاد-می-کند

ITMen
  https://www.itmen.ir