۰

حمایت صندوق نوآوری از کسب و کارهای آسیب دیده از قطعی اینترنت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵
حمایت صندوق نوآوری از کسب و کارهای آسیب دیده از قطعی اینترنت
حمایت صندوق نوآوری از کسب و کارهای آسیب دیده از قطعی اینترنت

آی‌تی‌من-  علی وحدت درباره کسب و کارهای دانش بنیانی که در دوره قطعی اینترنت متضرر شدند گفت: قرار است معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طرحی را آماده کنند که این کسب و کارها مورد حمایت قرار بگیرند.

رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه این صندوق قرار است حمایت‌های مالی از شرکت‌های متضرر حاصل از قطعی اینترنت داشته باشد، گفت: بناست که منابع حمایتی از بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور باشد.

به گفته او، صندوق نوآوری و شکوفایی با ارزیابی این شرکت‌ها و معرفی آنها می‌تواند وام قرض الحسنه به این شرکت‌ها اختصاص دهد.

وحدت درباره بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور گفت: در راستای اشتغال دانش‌بنیان و صنایع خلاق در سراسر کشور(استان‌ها با اولویت مناطق محروم) بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع سپرده‌های پس انداز و جایزه قرض الحسنه نظام بانکی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق اختصاص دهد.

او گفت: زمانی که صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست شرکت‌های دانش بنیان را ارزیابی می‌کند مبلغ تسهیلات را تعیین کرده و شرکت‌ها را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند. همچنین روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور پیش از این عنوان کرده بود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به موضوع قطع اینترنت و آسیب‌های وارده به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها توجه ویژه دارد و در وزارت ارتباطات نیز تصمیم‌گیری شده که یک بسته حمایتی برای این مجموعه‌ها پیش‌بینی شود.

او افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ای دارد که از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هایی که در این حوادث متضرر شدند با اختصاص وام‌های بلندمدت و کم‌بهره حمایت صورت دهد. قطعاً این دوران کوتاه نیز می‌گذرد و کسب‌وکارهای جوانان ایرانی با توانی بیشتر ادامه خواهد یافت.

دهقانی فیروزآبادی گفت: در حال حاضر کارگروهی برای بررسی و شناسایی مجموعه شرکت‌هایی که آسیب دیده‌اند، تشکیل شده تا این خسارات برآورد و جبران شود.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۰۲۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما