۰

۳۵ هزار شغل دانش‌بنیان سال گذشته در دانشگاه‌ها ایجاد شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۰
۳۵ هزار شغل دانش‌بنیان 
سال گذشته در دانشگاه‌ها ایجاد شد
۳۵ هزار شغل دانش‌بنیان سال گذشته در دانشگاه‌ها ایجاد شد

آی‌تی‌من-  علی خیرالدین دیروز در نشست خبری که به مناسبت یکسالگی ایجاد معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم برگزار شد، یکی از راهبردهای این معاونت را تقویت و تکمیل زیست‌بوم فناوری اعلام کرد و گفت: در این راستا آیین‌نامه کارآفرینی و نوآوری تدوین و ابلاغ شده تا مراکز کارآفرینی و نوآوری شکل بگیرد.

وی با اشاره به ایجاد ۵١ پارک علم و فناوری و ۵١ مرکز رشد در کشور گفت: در گذشته برخی مراکز رشد به حال خود رها شده بودند و برنامه ما این است که اگر یک مرکز رشد، فعالیت خوبی داشته باشد، تعطیل و مراکز رشد جدیدی راه‌اندازی شوند. برنامه ما این است که در تمامی‌ شهرستان‌های کشور مراکز رشد وجود داشته باشد و در تمامی‌استان‌ها پارک‌های علم و فناوری شکل بگیرد. این مقام مسول وزارت علوم ضمن اعلام اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد فناور داریم، افزود: کل شرکت‌های دانش بنیان در کشور ۷ هزار و ۷۳۵مورد است و ۲۱۳۰ شرکت دانش بنیان در پارک‌ها مستقر هستند. شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌ها ۱۱۱ هزار شغل ایجاد کرده‌اند و ما معتقد به خروجی در طرح‌ها و فروش محصول هستیم. در سال گذشته ۳۵ هزار شغل دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها ایجاد شده که این آمار رشد ۵۰ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

وی افزود: ما به ۳۳ پردیس علم و فناوری مجوز اولیه دادیم و اعتقاد ما این است که پردیس‌ها واسطه بین مرکز رشد و پارک علم و فناوری هستند و پیگیری می‌کنیم که همه دانشگاه‌ها پردیس علم و فناوری داشته باشند؛ این پردیس‌ها می‌تواند خصوصی نیز باشد.

خیرالدین ادامه داد: راهبرد دیگر ما در معاونت، کارآفرینی است که در این راستا طرح ملی ترویج کارآفرینی را در دستور کار خود داریم؛ در این طرح یک میلیون تومان به هر دانشجو اعتبار می‌دهیم و این اعتبار را در حال حاضر ابلاغ کرده‌ایم؛ فعلا به دانشگاه‌ها ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار داریم که کار را آغاز کنند.
وی درباره راهبرد تجاری سازی و اشتغال دانش بنیان نیز گفت: در این زمینه طرح دستیار فناوری اجرایی شده که در آن، به هر پارک علم و فناوری ۳۶۰ میلیون تومان اعتبار پرداخت کرده‌ایم. 
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۲۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما