۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

اقتصاد دیجیتال باید در بستر داخلی توسعه یابد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۹
اقتصاد دیجیتال باید در بستر داخلی توسعه یابد
اقتصاد دیجیتال باید در بستر داخلی توسعه یابد

آی‌تی‌من-  محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس یازدهم درباره بسته حمایتی کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال برای حمایت از کسب و کار‌های فضای مجازی گفت: ما باید به طور کامل زیرساخت‌های لازم را برای اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکار‌های فضای مجازی آماده کنیم و پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بستر مناسب و مطمئنی داشته باشند. هرچه زیرساخت‌ها را برای اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکار در فضای مجازی آماده کنیم بهتر است.

عضو کمیسیون تلفیق با تاکید بر دغدغه‌های مجلس یازدهم برای توسعه فضای مناسب در جهت قدرت گرفتن کسب و کار‌های فضای مجازی در بستر‌های داخل کشور گفت: هفته گذشته با فورتی طرحی را ارایه دادیم  که مربوط به گسترش شبکه فیبر نوری است، این شبکه که اینترنت ثابت خانگی را هم توسعه می‌دهد و هم شبکه ملی اطلاعات را باز می‌تواند به اقتصاد دیجیتال کمک کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: در سال‌های اخیر بار‌ها مجلس یازدهم خواستار حمایت دولت از پلتفرم‌های داخلی و فراهم کردن امکان برای انتقال کسب و کار‌ها از پلتفرم خارجی به داخلی بود، در دولت قبلی متاسفانه اهتمام و اراده جدی برای این موضوع وجود نداشت، اما دولت جدید همراه مجلس این دغدغه را دارد و در  حال پیگیری است.

 میرتاج الدینی در سوالی مبنی بر ارزیابی از رویکرد کلی وزارت ارتباطات در مورد کسب‌وکار‌های اینترنتی گفت: به صورت کلی هم دولت و هم مجموعه وزارت ارتباطات در این زمینه  موافق است و حتی در این قضایا که بعضی پلتفرم خارجی فیلتر شد، وزارت ارتباطات برای حمایت از کسب‌وکار‌ها ورود کرد که متضرر نشوند.

وی افزود: مردم باید عنایت داشته باشند که ما نباید کسب‌وکارهایمان را در پلتفرم‌هایی که کلیدش دست خودمان نیست گسترش بدهیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان این که بار‌ها غرب در زمینه اقتصاد ایران دست به دسیسه زده و بدون شک نیز با توسعه کسب و کار‌های مجازی در شبکهی‌های اجتماعی خارجی روزی به سمت فلج کردن این ابزار اقتصادی ایران نیز می‌رفت، گفت: هر زمان که آن‌ها خواستند در اقتصاد ما اختلال ایجاد کنند آن را می‌بنند و یک موقع حدود یک میلیون شغلی که در فضای مجازی هستند مختل می‌شوند، بنابراین باید بستر‌های داخلی را فراهم کنیم که الحمدالله در حال فراهم شدن است.
 
مرجع : دانشجو
کد مطلب : ۲۸۰۲۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما