۰

مصرف غیر مجاز ۱۵۰۰ مگاواتی برق در رمز ارز

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۰
مصرف غیر مجاز ۱۵۰۰ مگاواتی برق در رمز ارز
مصرف غیر مجاز ۱۵۰۰ مگاواتی برق در رمز ارز

آی‌تی‌من-  آرش کردی مدیر عامل توانیر، گفت: از سال ۱۴۰۰ رمز ارز در دست برسی بود و پیگیر نقش رمز ارزها در شبکه برق بودیم زیرا دوره‌های مختلفی را در این رابطه طی کرده‌ایم.

وی افزود: قدر السهمی‌برای رمز ارزها در شبکه برق وجود دارد؛ بخشی که مجاز هستند، براساس قوانین در اوج بار برقشان قطع می‌شوند اما بخش‌های غیرمجازی نیز هستند که سعی در شناسایی آنها داریم. که پیش بینی می‌شود میزان استفاده این بخش بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات باشد.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: استراتژی تبادل برق در دنیا امری پذیرفته شده است و دلایل متعدد فنی و اقتصادی دارد ضمن آنکه هرچه بتوانیم میزان تبادل را افزایش دهیم می‌تواند باعث افزایش پایداری شبکه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تبادل برق با کشورهای همسایه وجود دارد در این زمینه توضیح داد: در شرایط فعلی بحث تبادل با کشورهای شمالی و افزایش صادرات به پاکستان هم مطرح هست. مطابق قراردادهایی تا ۱۵۰۰ مگاوات امکان صادرات وجود دارد که این عدد می‌تواند به ۲۰۰۰ مگاوات هم برسد.مدیرعامل توانیر اضافه کرد: نکته اساسی این است که ما محدودیت صادراتی داریم اما قراردادهایی از پیش داریم و به آن متعهد هستیم اما اولویت ما قطعاً تأمین نیاز داخل هست.

وی گفت: در خصوص ترکیه نیز مذاکراتی صورت گرفته و منتظر اجرای بررسی‌های نهایی هستیم و در رابطه با برق بها نیز در حال مذاکره هستیم و زیر ساخت‌های صادرات برق به ترکیه تا ۶۰۰ مگاوات فراهم شده است.

مدیر عامل توانیر با بیان اینکه سال جاری را با شرایطی پشت سر گذاشتیم که رضایت نسبی مشترکان و به خصوص مشترکان خانگی را به دنبال داشت در این زمینه توضیح داد: رضایت کامل مشترکان خانگی را به دنبال داشتیم و در بخش خانگی برآوردها حاکی از آن است که ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات مدیرت مصرف وجود داشت و در سایر بخش‌ها با برنامه‌ریزی و زمان بندی مدیریت مصرف داشتیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار مگاوات فاصله مصرف و تولید داشتیم در این زمینه توضیح داد: ناترازی ۱۰ هزار مگاواتی که در سال جاری وجود داشت. اما در تلاشیم با افزایش رؤیت پذیری مشترکان پرمصرف را مدیریت کنیم. در تجاری سعی می‌کنیم ۲۰۰ مگاوات در چاه‌های کشاورزی ۵۰۰ مگاوات و در بخش اداری ۶۰۰ مگاوات اضافه بر ظرفیت‌های کنونی امکان مدیریت داریم. مجموعاً پیش بینی ما این است که ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات در بخش مدیریت کار کرد. ضمن آنکه صنایع هم موظف شده‌اند که ۵ درصد برق مورد نیاز خود را از تجدید پذیرها تأمین کنند.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۲۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما