۰

راه‌های کاهش درد میگرن در استفاده از موبایل

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۴
راه‌های کاهش درد میگرن در استفاده از موبایل
راه‌های کاهش درد میگرن در استفاده از موبایل

آی‌تی‌من- میگرن گاهی آنقدر آزاردهنده است که کاملا فرد را ناتوان می‌کند. برای برخی افراد، درد آنقدر شدید است که انجام هر کاری به جز دراز کشیدن در اتاق تاریک تا زمانی که حمله از بین برود، غیرممکن است.

عوامل متعددی می‌توانند حملات میگرنی را تحریک یا تشدید کنند؛ یکی از مواردی که به شدت باعث تحریک دردهای میگرنی می‌شود استفاده طولانی مدت از گوشی‌های هوشمند است که اغلب منجر به حملات میگرن می‌شود.

چه ارتباطی بین گوشی‌های هوشمند و میگرن وجود دارد، و چه کاری می‌توانید برای جلوگیری از حملات و کاهش درد میگرن انجام دهید را در این مقاله بررسی می‌کنیم.

چگونه گوشی‌ها باعث میگرن می‌شوند
مطالعات بسیاری در زمینه ارتباط بین استفاده از تلفن همراه (یا به طور کلی قرار گرفتن در معرض طولانی مدت نور صفحه نمایش) و میگرن صورت گرفته است که نشان می‌دهد این دستگاه‌ها تاثیر مستقیمی‌در افزایش حملات میگرنی دارد.

نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند ممکن است خواب شما را مختل کند که این مورد یک محرک رایج میگرن است.

استفاده طولانی مدت از گوشی‌های هوشمند ممکن است منجر به خستگی چشم شود، که این مورد نیز یکی دیگر از محرک‌های شناخته شده میگرن به‌شمار می‌رود.

استفاده طولانی‌مدت از تلفن‌های هوشمند ممکن است منجر به گردن درد شود که در نتیجه خم کردن سر به پایین و خمیدگی پشت برای نگاه کردن به صفحه نمایش اتفاق می‌افتد؛ که این مورد نیز یکی دیگر از محرک‌های رایج میگرن است.

علاوه بر این، آکادمی‌عصب‌شناسی آمریکا اعلام کرده است بیمارانی که برای مدت طولانی از تلفن خود استفاده می‌کنند، احتمالاً داروهای بیشتری مصرف می‌کنند، اما تسکین کمتری را تجربه می‌کنند.

در حالی که تحقیقات هنوز قطعی نیست، به نظر واضح است که بین استفاده از گوشی هوشمند و میگرن ارتباط وجود دارد. اگر متوجه شده‌اید که میگرن شما پس از استفاده طولانی مدت از گوشی موبایل بدتر می‌شود، ممکن است زمان تغییر فرا رسیده باشد.

۱. روشنایی صفحه نمایش خود را تنظیم کنید
نور صفحه نمایش گوشی و محیط اطراف می‌تواند منجر به خستگی چشم شود و این موضوع زمانی رخ می‌دهد که چشمان شما در اثر استفاده بیش از حد خسته می‌شوند، به خصوص پس از درگیر شدن در فعالیت‌هایی که نیاز به تمرکز بر روی چیزی برای مدت طولانی دارد. این می‌تواند میگرن را بدتر کند یا باعث حمله شود.

برای جلوگیری از خستگی چشم در اثر نگاه کردن طولانی مدت به نمایشگر، باید روشنایی صفحه نمایش خود را با نور محیط اطراف متعادل کنید. برای مثال، اگر در یک اتاق تاریک هستید، لازم است روشنایی گوشی خود را کم کنید. تنظیم روشنایی تلفن خود را در طول روز تغییر دهید تا بهترین تجربه را داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که چشمان شما بیش از حد تحت فشار قرار ندارند.

علاوه بر این، از قانون 20-20-20 استفاده کنید تا برای مدت طولانی به صفحه نمایش خود خیره نشوید. قانون به این صورت است: هر بار که ۲۰ دقیقه به یک صفحه نگاه می‌کنید، شی یا چیز دیگری را انتخاب کنید که تا ۲۰ فوت بیشتر از نمایشگر گوشی با چشمان‌تان فاصله دارد و به مدت ۲۰ ثانیه به آن نگاه کنید. این روش می‌تواند در کاهش درد میگرن کمک‌کننده باشد.

۲. فیلترهای نور آبی را فعال کنید
اکثر کاربران نمی‌دانند که نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش گوشی می‌تواند خواب را مختل کند، ولی همچنان به این کار ادامه می‌دهند. این موضوع می‌تواند عامل مهمی‌در بروز میگرن باشد.

با فرض اینکه ترجیح می‌دهید عادت قبل از خواب خود را در رابطه با استفاده از گوشی هوشمند ترک نکنید، تنظیماتی وجود دارد که می‌توانید تأثیر نور آبی نمایشگر را به حداقل برسانید.

بسیاری از گوشی‌ها دارای گزینه فیلتر نور آبی هستند که می‌توانید برای کمک به کاهش انتشار نور آبی از تلفن هوشمند خود، آن را فعال کنید. برای مثال، اگر از آیفون استفاده می‌کنید، می‌توانید از Night Shift برای کاهش نور آبی استفاده کنید. برای فعال کردن Night Shift در آیفون خود، به  Settings > Display & Brightness > Night Shift بروید. می‌توانید انتخاب کنید که Night Shift چه زمانی شروع و متوقف شود و همچنین دمای رنگ را تنظیم کنید.

اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، یک فیلتر نور آبی داخلی نیز وجود دارد که می‌توانید آن را در تنظیمات صفحه نمایش فعال کنید، اگرچه ممکن است نام آن بسته به دستگاه شما متفاوت باشد. به عنوان مثال، سامسونگ آن را Eye Comfort Shield می‌نامد.

از طرف دیگر، می‌توانید عینک‌های مجهز به فیلتر نور آبی خریداری کنید که می‌تواند به فیلتر نور آبی از هر صفحه‌ای کمک کند.

۳. فونت متن را بزرگ کنید
اگر برای خواندن متن روی گوشی تلاش می‌کنید یا نمایشگر را جلو و عقب می‌برید، پس لازم است فونت بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

بر اساس مطالعه‌ای در Optometry and Vision Science، نگاه کردن به صفحه کامپیوتر می‌تواند منجر به خستگی چشم شود و فشار چشم ممکن است میگرن را بدتر کند.

برای افزایش اندازه متن در آیفون، به  Settings > Display & Brightness > Text Sizeبروید. در اینجا، می‌توانید نوار لغزنده را به سمت راست بکشید تا متن بزرگتر شود.

در گوشی‌های اندرویدی به Settings > Display بروید و سپس گزینه font size را جستجو کنید. علاوه بر این، می‌توانید از ویژگی‌های جستجوی صوتی و تبدیل متن به گفتار برای کاهش مدت زمانی که صرف تماشای متن روی صفحه می‌کنید، استفاده کنید.

۴. از برنامه‌های مدیریت میگرن استفاده کنید
پیگیری میگرن و گاهی اوقات شناسایی محرک‌های احتمالی برای شما می‌تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، می‌توانید از برنامه‌های ردیابی میگرن برای کمک به ثبت علائم، مدت، سطح درد و هر اطلاعات مرتبط دیگری استفاده کنید.

Migraine Buddy یک برنامه ردیابی میگرن و سردرد است که به شما کمک می‌کند شرایط خود را بهتر مدیریت کنید. این برنامه به شما امکان می‌دهد علائم، شدت درد، مکان و محرک‌های احتمالی خود را وارد کنید. همچنین اطلاعات ارزشمندی بر اساس داده‌های‌تان ارایه می‌دهد و شما را قادر می‌سازد اطلاعات خود را با پزشک‌تان به اشتراک بگذارید.

۵. زمان استفاده از گوشی را محدود کنید
یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای کاهش درد میگرن انجام دهید این است که زمان استفاده از گوشی را کاهش دهید. این موضوع می‌تواند سخت باشد، به خصوص اگر برای محل کار یا مدرسه از تلفن همراه استفاده می‌کنید، اما حفظ سلامتی شما مهم است.

برای کمک به محدود کردن زمان استفاده از گوشی هوشمند، می‌توانید با برآورد میزان زمانی که صرف استفاده از گوشی می‌کنید شروع کنید. اگر از آیفون استفاده می‌کنید، می‌توانید از ویژگی‌های Screen Time برای کاهش زمان صرف شده در تلفن خود استفاده کنید.

برای انجام این کار، به Settings > Screen Time بروید و آمار استفاده خود را بررسی کنید. هنگامی‌که برنامه‌های پرکاربرد خود را بشناسید، می‌توانید محدودیت‌هایی برای خود تعیین کنید.

برای بررسی زمان استفاده از گوشی اندرویدی، به Settings > Digital Wellbeing & parental controls بروید. علاوه بر این، ممکن است بخواهید زمان استفاده از موبایل را بدون استفاده از صفحه نمایش محدود کنید. به عنوان مثال، به جای زنگ ساعت داخلی تلفن خود از ساعت زنگ دار آنالوگ استفاده کنید تا اول صبح وقت خود را با استفاده از تلفن شروع نکنید.

در حالی که هیچ راه مطمئنی برای جلوگیری از حملات و دردهای میگرن وجود ندارد، اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش دفعات یا شدت حملات و درد میگرن انجام دهید. انجام اقداماتی برای کاهش تأثیر تلفن بر میگرن می‌تواند در مدیریت وضعیت شما و محافظت از سلامت شما بسیار مهم باشد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۲۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما