۲
۰
با وجود اعلام نظر سازمان رگولاتوری انجام شد

بی‌توجهی مخابرات به مقررات قیمت‌گذاری خطوط رند

تاریخ انتشار
شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۲
بی‌توجهی مخابرات به مقررات قیمت‌گذاری خطوط رند
بی‌توجهی مخابرات به مقررات قیمت‌گذاری خطوط رند

آی‌تی‌من- چندی پیش برخی از مشترکان قدیمی ‌مخابرات اعلام کرد‌ند که امکان فروش خط تلفن ثابت رند خود را ندارند مگر اینکه هزینه رند بودن خط را بپردازند. پس از این اقدام، وزارت ارتباطات به صراحت اعلام کرد که اخذ مبلغ اضافه بابت تغییر نام خط تلفن ثابت رند تخلف است.

روابط عمومی‌سازمان تنظیم مقررات ارتباطات که بازوی نظارتی وزارت ارتباطات در این زمینه است، تاکید کرد: تعرفه خدمات تغییر نام و تغییر مکان خطوط تلفن ثابت باید براساس مبالغ تعیین شده در مصوبه شماره ۲ جلسه ۳۲۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از متقاضیان دریافت شود.

بر اساس این اطلاعیه سقف هزینه تغییر نام و تغییر مکان خطوط ثابت حقیقی به ترتیب ۳۸ هزار و ۳۰۰ تومان و ۱۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان است. همچنین سقف هزینه تغییر نام و تغییر مکان خطوط ثابت حقوقی به ترتیب ۷۳ هزار و ۶۰۰ تومان و ۱۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان و دریافت مبالغ اضافی با عنوان تعرفه خطوط رند از مشترکانی که مالک خطوط رند هستند، تخلف محسوب می‌شود.

این در حالی است که به گفته صاحبان خطوط که برای فروش و انتقال نام خط خود به مخابرات مراجعه کرده اند،‌ ارقامی‌تا چند ده میلیون تومان هم از سوی مخابرات بابت فروش خط رند برآورد و اعلام شده است.

اما در حالی که به نظر می‌رسید اظهار نظر شفاف رگولاتوری وضعیت این ماجرا را روشن می‌کند، حتی پس از این تعیین تکلیف هم به تازگی نمونه‌هایی، از تداوم اجرای این رویه در مخابرات و اصرار مخابرات برای تعیین هزینه انتقال نام و  فروش شماره‌های به اصطلاح رند اعلام شده است.

پیشتر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده بود که مشترکانی که با چنین درخواستی مواجه شده‌اند و از آنها مبالغ اضافی دریافت شده است می‌توانند برای ثبت شکایت به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (سامانه ۱۹۵) به آدرس 195.cra.ir مراجعه کنند، اما با این حال گویا هنوز بساط این رویه غیرقانونی برچیده نشده است.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۸۰۲۸۶
نظرات شما
معترض
Iran, Islamic Republic of
فعلا که مخابرات برای نارضایت کردن مردم خیلی داره کوشش می‌کنند
پولی که هر ماه داره میگیره هم حرام است
من راضی نیستم
Reza
Iran, Islamic Republic of
تو روز روشن مخابرات داره براي هر خط٢٠هزار تومان از جيب مردم برميداره وكسي هم صداش درنمياد يا اگه مياد توجهي نميشه
ارگانهاي نظارتي هم كه عكس العملشون را ديديم
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما