کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صدور کارت ملی هوشمند تهرانی‌ها تا پایان سال

تسنیم , 5 آذر 1401 ساعت 11:31

مدیرکل ثبت احوال استان تهران با بیان استفاده از ظرفیت داخلی برای صدور کارت ملی هوشمند گفت: تمام کارت‌های ملی هوشمند تهرانی‌ها تا پایان سال صادر خواهد شد و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.



آی‌تی‌من- حسین زین‌الصالحین گفت: هم‌اکنون در سطح استان تهران بالغ بر 98 درصد کارت‌های ملی هوشمند مردم تهران ثبت درخواست شده است، همچنین تا سال گذشته، نزدیک به دو میلیون از کارت‌های ملی هوشمند تهرانی‌ها تحویل نشده بود که در دولت جدید کارت بومی‌و دانش‌بنیان توسط ثبت احوال ایجاد شد و فرایند صدور کارت‌ها آغاز شد.

وی در خصوص ویژگی‌های کارت‌های ملی هوشمند گفت: کارت‌های ملی هوشمند به‌گونه‌ای طراحی شده است که در آینده هفتاد تا هشتاد فرایند توسط این کارت‌ها انجام بشود و مردم بتوانند از آن استفاده کنند. متأسفانه کارت خام کارت‌های ملی هوشمند سال‌ها از سایر کشور‌ها وارد ایران می‌شد و با توجه به تحریم‌ها مردم سال‌ها پشت نوبت جهت دریافت کارت ملی خود بودند که با تدبیر صورت‌گرفته در این دولت از ظرفیت داخلی استفاده شد و در زمان حاضر با سرعت هر هفته کارت‌ها صادر می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و تا پایان سال جاری کارت‌های باقیمانده تحویل خواهد شد. وی گفت: این کارت‌ها، یک کارت جامع است که در راستای دولت الکترونیک به‌عنوان یک درگاه الکترونیکی توسط ثبت احوال ایجاد شده است که از سال 90 به بعد این کار آغاز شد و هم‌اکنون از دو میلیون کارت ملی هوشمند که به مردم تهران بدهکار بودیم تا امروز یک میلیون و 300 هزار کارت تحویل شده است و مابقی آن دو ماه دیگر تحویل می‌شود.
 


کد مطلب: 280291

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280291/صدور-کارت-ملی-هوشمند-تهرانی-ها-پایان-سال

ITMen
  https://www.itmen.ir