۰
پلیس: مراقب آگهی‌های سایت دیوار باشید

ادامه کلاهبرداری با آگهی جعلی استخدام در منزل

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۹
ادامه کلاهبرداری با آگهی جعلی استخدام در منزل
ادامه کلاهبرداری با آگهی جعلی استخدام در منزل

آی‌تی‌من- سرهنگ مصطفی مرتضوی افزود: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتای اصفهان و اعلام شکایت مبنی بر اینکه فردی از طریق آگهی استخدام تایپیست در منزل مبلغ یک میلیون ریال بابت تشکیل پرونده استخدامی‌از آن‌ها دریافت و پس از آن پاسخگوی تماس آن‌ها نبوده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: بنا به اظهارات شاکیان، فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد و تبلیغات فریبنده مبنی بر تضمین درآمد و ارایه مزایای شغلی، وعده عودت مبالغ دریافت شده را در اولین حقوق پرداختی به آن‌ها عنوان کرده است.

رییس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان، متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر شد، افزود: متهم در تحقیقات انجام شده پلیس عنوان کرد که با هدف کسب منافع مالی اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی استخدام تایپیست در منزل کرده و به این ترتیب پس از دریافت مبالغی از متقاضیان، تلفن همراه خود را از دسترس خارج کرده است. وی به شهروندان و به ویژه افراد جویای کار، توصیه کرد: یکی از ترفندهای مجرمان سایبری کلاهبرداری مبالغ اندک اما به تعداد انبوه است، بنابراین مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که در سایت‌هایی مانند شیپور و دیوار و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، باشند و پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هریک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی حتی مبالغ اندک را به صورت حضوری و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند. سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌با ما در میان گذارند.
 
مرجع : ایمنا
کد مطلب : ۲۸۰۳۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما