کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پلیس: مراقب آگهی‌های سایت دیوار باشید

ادامه کلاهبرداری با آگهی جعلی استخدام در منزل

ایمنا , 7 آذر 1401 ساعت 11:59

رییس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی استخدام تایپیست در منزل از افراد جویای کار کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.



آی‌تی‌من- سرهنگ مصطفی مرتضوی افزود: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتای اصفهان و اعلام شکایت مبنی بر اینکه فردی از طریق آگهی استخدام تایپیست در منزل مبلغ یک میلیون ریال بابت تشکیل پرونده استخدامی‌از آن‌ها دریافت و پس از آن پاسخگوی تماس آن‌ها نبوده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: بنا به اظهارات شاکیان، فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد و تبلیغات فریبنده مبنی بر تضمین درآمد و ارایه مزایای شغلی، وعده عودت مبالغ دریافت شده را در اولین حقوق پرداختی به آن‌ها عنوان کرده است.

رییس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان، متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر شد، افزود: متهم در تحقیقات انجام شده پلیس عنوان کرد که با هدف کسب منافع مالی اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی استخدام تایپیست در منزل کرده و به این ترتیب پس از دریافت مبالغی از متقاضیان، تلفن همراه خود را از دسترس خارج کرده است. وی به شهروندان و به ویژه افراد جویای کار، توصیه کرد: یکی از ترفندهای مجرمان سایبری کلاهبرداری مبالغ اندک اما به تعداد انبوه است، بنابراین مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که در سایت‌هایی مانند شیپور و دیوار و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، باشند و پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هریک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی حتی مبالغ اندک را به صورت حضوری و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند. سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌با ما در میان گذارند.
 


کد مطلب: 280320

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280320/ادامه-کلاهبرداری-آگهی-جعلی-استخدام-منزل

ITMen
  https://www.itmen.ir