کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون علمی رئیس جمهور:

می‌توانیم 10 شرکت «یونیکورن» بسازیم

مهر , 7 آذر 1401 ساعت 12:02

معاون علمی رئیس جمهور از ایجاد و راه‌اندازی تک شاخ‌های فناوری (یونیکورن) خبر داد و گفت: با به هم پیوستن شرکت‌های کوچک‌تر و ایجاد شرکت‌های بزرگ می‌توانیم ۱۰ اقتصاد بزرگ پیشران را بسازیم.



آی‌تی‌من- روح الله دهقانی فیروزآبادی دیروز در حاشیه آیین سالروز تأسیس معاونت فناوری وزارت علوم در جمع خبرنگاران درباره جزئیات قانون جهش تولید دانش بنیان اظهار کرد: حدود ۹۵ درصد از آئین‌نامه‌های این قانون تصویب و نهایی شده است و ظرف یک ماه آتی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه معاونت علمی برای حمایت از مجموعه‌های بزرگ فناوری گفت: برنامه معاونت علمی این است که از مجموعه‌های بزرگ حمایت کند و اینها همان یونیکورن‌ها و تک شاخ‌هایی هستند که بر مبنای فناوری‌های مختلف چون معدن، سلامت، انرژی و … فعال شده‌اند.

دهقانی فیروزآبادی ضمن بیان این مطلب که جزئیات این برنامه به زودی اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: با به هم پیوستن شرکت‌های کوچک‌تر و ایجاد شرکت‌های بزرگ می‌توانیم ۱۰ اقتصاد بزرگ پیشران را بسازیم و این یونیکورن‌ها هستند که قادرند خوراک کار و تعریف مسائل برای شرکت‌های کوچک‌تر را تأمین کنند.

وی در ادامه درباره تدوین آئین‌نامه‌های دانش بنیان با دستگاه‌های اجرایی نیز توضیح داد و افزود: به غیر از یکی دو دستگاه، با همه دستگاه‌های اجرایی آئین‌نامه‌های مرتبط با حوزه کاری آنها به امضا رسیده است و اجرای آن از سوی معاون اول رئیس جمهور پیگیری می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ادامه داد: آئین‌نامه‌های دانش بنیان دستگاه‌هایی که نهایی نشده اما کار تدوین آنها انجام شده و مراحل تصویب را می‌گذراند تا پایان ماه جاری نهایی خواهد شد.

دهقانی به اقدامات این معاونت درباره اشتغال نخبگان و فارغ‌التحصیلان اشاره کرد و گفت: مهمترین اقدامی‌که معاونت علمی در این زمینه می‌تواند انجام دهد، ایجاد فرصت‌های کاری است. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که نیاز فناورانه زیادی دارد و دولت نیز مصرف کننده این فناوری‌ها است. در همین راستا تمرکز ما بر این است که مسائل فناوری کشور در حوزه‌های فناوری‌های اجتماعی و … را گردآوری و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم که این زمینه‌ای برای اشتغال نخبگان خواهد بود.
 


کد مطلب: 280321

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280321/می-توانیم-10-شرکت-یونیکورن-بسازیم

ITMen
  https://www.itmen.ir