کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمایت معاونت علمی ‌از دانش بنیان‌های حوزه شبیه ساز آموزشی

مهر , 13 آذر 1401 ساعت 11:29

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی‌با اشاره به توسعه زیست بوم نوآوری در کشور، نحوه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه شبیه ساز آموزش پزشکی را تشریح کرد.



آی‌تی‌من- محمدحسین بهشتی دیروز در رویداد معرفی محصولات پیشرفته آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به حمایت‌های حوزه زیست بوم نوآوری از تجاری سازی و شکل گیری ایده‌ها و کسب و کارها گفت: ما دو نوع حمایت مالی از جمله تسهیلات ارزان قیمت و حمایت معنوی از جمله مجوزها را داریم.

بهشتی افزود: طرحی که برای اولین بار در کشور باشد و در سطح آمادگی فناوری ۳ یا ۴ قرار گرفته، مشارکت و همکاری بخش خصوصی و سایر نهادها را به همراه دارد و در حوزه‌های اولویت دار قرار دارد مورد حمایت قرار می‌گیرد. ما از یک دانشجو یا عضو هیات علمی‌حمایت نمی‌کنیم بلکه از یک شرکت دانش بنیان حمایت می‌کنیم و زیرا باید اراده تجاری سازی برای آن محصول وجود داشته باشد.

وی با اشاره به حمایت معاونت علمی‌ از طرح‌های حوزه سلامت گفت: در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ تعداد ۱۷۵ طرح را مورد حمایت قرار دادیم که ۳۵۳ میلیارد تومان برای حمایت از این طرح‌ها اختصاص یافت که سهم معاونت علمی‌از این حمایت‌ها حدود ۲۰۷ میلیارد تومان بوده است.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی‌درباره نحوه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه شبیه ساز آموزش پزشکی گفت: یا شرکتی دارای محصول است که می‌تواند به راحتی در سایت آنلاین نمایشگاه ایران ساخت ثبت نام کند و محصول خود را ارائه دهد که در آن بخش، برای خرید محصول سهمی‌بر عهده معاونت علمی‌ و سهمی‌ هم برعهده خریدار است.

وی افزود: اگر شرکتی قرار است ایجاد شود نیز می‌تواند در قالب قرارداد سه جانبه میان معاونت‌های تحقیقات و فناوری و آموزشی وزارت بهداشت با معاونت علمی‌و فناوری ریاست جمهوری مجوزهای لازم را اخذ کند. نیازمندی را باید وزارت بهداشت اعلام کند و معاونت علمی‌در این زمینه ورود نمی‌کند و تنها حمایت را انجام می‌دهد.

بهشتی خاطرنشان کرد: معاونت علمی ‌به همراه وزارت علوم همزمان با هفته پژوهش در روزهای ۱۹ تا ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱ دهمین دوره نمایشگاه ایران ساخت را برگزار می‌کند و امیدواریم در سال آینده وزارت بهداشت نیز به این مجموعه اضافه شود.
 


کد مطلب: 280350

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280350/حمایت-معاونت-علمی-از-دانش-بنیان-های-حوزه-شبیه-ساز-آموزشی

ITMen
  https://www.itmen.ir