کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه‌های افزایش سرعت گوشی‌های شیائومی

7 دی 1401 ساعت 11:00

شیائومی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین تولیدکنندگان گوشی در بازار دنیا شناخته می‌شود. بر این اساس قصد داریم ترفندهایی برای افزایش سرعت گوشی شیائومی ارایه کنیم.



آی‌تی‌من- یکی از رمزهای موفقیت شیائومی، قیمت‌های نه چندان بالا و در عین حال ویژگی‌های سخت افزاری قابل توجه این گوشی‌هاست.

با این حال، با گذشت زمان و استفاده مکرر، سرعت دستگاه کندتر می‌شود،عمدتا این موضوع به دلیل عادت کاربران در پر کردن فضای تلفن با اپلیکیشن‌ها یا عکس و تصاویر غیر ضروری یا به روز نکردن مرتب گوشی‌ها اتفاق می‌افتد. با این وجود، افزایش سرعت گوشی شیائومیکار سختی نیست؛ می‌توانید این کار را با پاک کردن حافظه پنهان گوشی هوشمند شیائومی با استفاده از برنامه پیش‌فرض پاک‌کنندهMIUI یا با به‌روزرسانی منظم آن یا حتی دانلود برنامه‌هایی از منابع مطمئن انجام دهید.

بازار گوشی‌های هوشمند مملو از دستگاه‌های گرانقیمت است و شیائومیبا عرضه گوشی‌های خوش قیمت و اقتصادی جایگاه خود را در بازار باز کرده و صنعت گوشی‌های هوشمند را به‌نوعی تغییر داده است. گوشی‌هایشیائومی عموما دارای مشخصات و ویژگی‌های پیشرفته، دوربین‌هایعالی و قیمت مناسب هستند.

با این حال، عملکرد گوشی‌های هوشمند به‌ویژه گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، پس از مدتی کاهش می‌یابد، دستگاه کند می‌شودو عملکرد بازی نیز با گذشت زمان کاهش می‌یابد.

مقصر اصلی می‌تواند bloatware باشد که از قبل روی MIUI نصب شده است. اما یکی از دلایل اصلی این کاهش سرعت و عملکرد، نحوه برخورد کاربران با دستگاه‌ها است. با نصب بیش از حد برنامه‌ها، حافظه پنهان بیش از حد پر می‌شود، همچنین برنامه‌های بدافزار و ناشناخته می‌تواندمنجر به عملکرد ضعیف دستگاه شود. بنابراین، برای رفع همه اینمشکلات، نکات و راهکارهایی ارایه می‌کنیم که می‌تواند به شما در افزایش سرعت عملکرد گوشی شیائومی کمک کند.

قبل از امتحان نکاتی برای افزایش سرعت گوشی شیائومی، بایدبدانید که چه چیزی باعث کندی گوشی هوشمند شما شده و چگونه از مواجه شدن با چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. در صورتی که رویدستگاه‌تان برنامه‌های نصب کرده باشید که از آنها استفاده نمی‌کنید،حدود ۹۰ درصد فضای ذخیره سازی شما اشغال شده و فایل‌هایغیرضروری زیادی انباشته شده است، به این ترتیب سرعت گوشی پس از چند ماه کاهش می‌یابد.

در این گزارش به نکاتی که باید در گوشی هوشمند شیائومی خود توجه کنید تا مشکلات عملکرد را برطرف کنید می‌پردازیم و توصیه می‌کنیمکه این مراحل را هر چند هفته یکبار تکرار کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

• ترفند اول: حافظه پنهان گوشی شیائومی را پاک کنید
داده‌های ذخیره شده در حافظه پنهان فایل‌های موقت، اسکریپت‌ها،تصاویر و سایر محتواهای چندرسانه‌ای هستند که پس از باز کردن یکبرنامه یا بازدید از یک سایت برای اولین بار در دستگاه شما ذخیرهمی‌شوند. سپس از این داده‌ها برای دانلود سریع اطلاعات مربوط به برنامه هر بار که مجددا سایت موردنظر را باز کنید استفاده می‌شود. حافظه پنهان تلفن شامل اطلاعات کوچکی از برنامه‌ها و مرورگر وب است که برایافزایش سرعت عملکرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس از چند ماه استفاده از گوشی هوشمند، این فایل‌های موقت که برای ما هیچ فایده‌ای ندارند آنقدر زیاد می‌شوند و بدیهی است که بر کارکرد و کارایی گوشی تاثیر می‌گذارند. از این رو پاک کردن حافظه پنهان گوشیهوشمند شیائومی هر از گاهی به وضوح به تسریع عملکرد کمک می‌کند.

- چگونه حافظه کش گوشی را پاک کنیم؟
روش اول: استفاده از تنظیمات داخلی
به Settings > Storage > Cached Data بروید
برای حذف فایل‌های ناخواسته، روی “Clear Cache” کلیک کنید
روش دوم: استفاده از برنامه امنیتی
برنامه امنیتی را در MIUI جستجو کنید
در داخل برنامه یک ویژگی به نام “Cleaner” وجود دارد، این گزینه را انتخاب کنید و با انتخاب “Clean Up” فرآیند تمیز کردن آغاز می‌شود. با این کار تمام فایل‌های کش و فایل‌های ناخواسته از دستگاه حذف می‌شود.

روش سوم: استفاده از برنامه‌های شخص ثالث از فروشگاه گوگل پلی
اگر نمی‌خواهید از گزینه تنظیمات داخلی یا برنامه امنیتی در MIUI استفاده کنید، می‌توانید از برخی از برنامه‌های شخص ثالث مورد اعتماد مانند CCleaner، Files by Google، Clear Cache از فروشگاه گوگل پلیاستفاده کنید و همه این برنامه‌ها برای پاک کردن کش مناسب هستند. بهترین کار این است که هر هفته یک بار حافظه پنهان باقی‌مانده را پاک کنید تا گوشی شما با عملکرد مطلوب کار کند.

• ترفند دوم: تلفن خود را به‌روز نگه دارید
هر به‌روزرسانی جدید در گوشی شیائومی حاوی چندین رفع اشکال و بهبود است، به‌ویژه زمانی که دستگاه خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانیمی‌کنید. این به‌روزرسانی‌ها واقعاً می‌توانند به شما در رفع باگ‌ها کمک کنند که باعث می‌شود سرعت گوشی هوشمندتان افزایش یابد، عملکرد را بهبود بخشد و دستگاهتان را به آخرین وصله امنیتی به‌روزرسانی کند. به‌روزرسانی‌ها علاوه بر کمک به افزایش سرعت گوشی شیائومی،بسیاری از ویژگی‌های جدید را نیز به همراه دارند.

• نحوه بررسی به‌روزرسانی‌ها
برای به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در گوشی هوشمند شیائومی که رویMIUI کار می‌کند:
به Setting > About Phone > System Updates بروید
روی “Check for Updates” کلیک کنید
اگر عبارت (No updates available) “بدون به‌روز‌رسانی موجود” را نشان دهد، مشخص می‌شود که MIUI به‌روز است.
اگر به‌روزرسانی نرم‌افزار موجود با نسخه MIUI و اندازه فایل را به شما نشان می‌دهد، می‌توانید روی «دانلود به‌روزرسانی» کلیک کنید تا به‌روزرسانی نرم‌افزار را دانلود و نصب کنید.

• ترفند سوم: برنامه‌های شخص ثالث امتحان کنید
برای افزایش عملکرد گوشی شیائومی، در اینجا برخی از برنامه‌هایشخص ثالث وجود دارند که می‌توانند برخی از فایل‌های غیرضروری و برنامه‌های استفاده نشده را حذف کنند و مشکلات موجود دستگاه را برایافزایش عملکرد، برطرف کنند.

اول باید از برنامه‌های تقویت کننده سرعت مثل برنامه Du  استفاده کنید؛Du  یک برنامه افزایش سرعت و تقویت کننده رم است و همچنین به بهینه‌سازی باتری و مدیریت برنامه‌های دستگاه کمک می‌کند.

برنامه دیگری که می‌توانید استفاده کنید Greenify است که برنامه صرفه جویی در باتری برای دستگاه شیائومی است و به شما کمک می‌کندبرنامه‌هایی را بشناسید که عملکرد نادرست دارند و در پس زمینه کار می‌کنند، به این ترتیب زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید، این برنامه‌هارا به حالت تعلیق درمی‌آورد.

• سخن آخر
گوشی‌های هوشمند شیائومی روی MIUI کار می‌کنند که یک پوسته سفارشی ساخته شده بر روی اندروید است. با این حال، با تعداد زیادیویژگی در MIUI، پوسته بیش از حد سنگین است و منابع زیادی را مصرف می‌کند و این موضوع بر عملکرد دستگاه با ویژگی‌های پیچیدهآن تأثیر می‌گذارد. بهترین راه این است که به دنبال جایگزین‌های سبک مانند Nova Launcher، Apus Launcher یا Pixel Launcher متوسط ​​باشید تا عملکرد بهتری داشته باشید.

یک یادآوری تنظیم کنید تا دستگاه خود را هر سه روز یک بار به‌روزرسانی کنید.

برنامه‌ها را فقط از منابع قابل اعتماد نصب کنید و از نصب برنامه‌هایی که در فروشگاه گوگل پلی در دسترس نیستند خودداری کنید.

• نتیجه
اینها نکات و ترفندهایی بود که می‌تواند به شما در افزایش عملکرد و سرعت گوشی شیائومی کمک کند. اگر از ترفندهای ذکر شده در بالا بهره ببرید،مطمئناً می‌توانید عملکرد دستگاه خود را سرعت بخشیده و آن را هنگام استفاده روان‌تر و کارآمدتر کنید.

 


کد مطلب: 280499

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280499/راه-های-افزایش-سرعت-گوشی-های-شیائومی

ITMen
  https://www.itmen.ir