کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ریلمی سریع‌ترین شارژر موبایل را ساخت

سرپوش , 18 دی 1401 ساعت 16:17

سریع‌ترین شارژر موبایل جهان معرفی شد که فقط در ۹ دقیقه گوشی شما را کاملا شارژ خواهد کرد.



آی‌تی‌من- ریلمی‌  با رونمایی از سیستم شارژ ۲۴۰ واتی خود سریع ترین شارژر موبایل جهان را معرفی کرد. گوشی Realme GT Neo 5 – ریلمی‌ جی تی نئو ۵ نخستین محصولی خواهد بود که به این سیستم شارژ مجهز می‌شود.

تنها سه روز پس از انتشار تصاویر مربوط به آداپتور شارژ ۲۴۰ واتی کمپانی ریلمی، این برند چینی به طور رسمی‌از سیستم شارژ سریع فوق العاده خود رونمایی کرد. این رقم بالاترین سرعت شارژ در میان تمامی‌گوشی‌های عرضه شده به بازار تا به امروز است. 

علاوه‌براین، توان ۲۴۰ وات، حداکثر توانی است که درگاه USB- C قادر به پشتیبانی از آن خواهد بود.

تا پیش از رونمایی از این سیستم فوق العاده شارژ، گوشی ردمی‌نوت ۱۲ با شارژ ۲۱۰ واتی خود رکورددار سریع ترین سرعت شارژ در دنیا بود.

سیستم شارژ جدید ریلمی‌ از یک شبکه موازی تشکیل شده از پمپ‌های ۱۰۰ واتی استفاده می‌کند که ورودی ۱۰ ولت/۲۴ آمپری داشته و خروجی ۲۰ ولت و ۱۲ آمپری را ارایه می‌دهند. ریلمی‌ همچنین نرخ تبدیل این شارژر را برابر با ۹۸.۵ درصد توصیف کرد.

سریع ترین شارژر موبایل جهان از یک آداپتور ۲۴۰ واتی دوگانه گالیم نیترید استفاده می‌کند که با حداکثر چگالی توان ۲.۳۴ وات بر سی سی، بیشترین چگالی را در محصولات صنعتی دارد. این آداپتور علیرغم چگالی و توان بالاتر تنها پنج درصد بزرگ تر از نمونه‌های ۱۵۰ واتی قبلی است. آداپتورهای ۲۴۰ واتی ریلمی‌ همچنین از خروجی USB- C بهره می‌برند.

این آداپتور به همراه کابل شارژ ۱۲ آمپری تولید شده از رشته‌های مسی تقویت شده روانه بازار خواهد شد. رشته‌های مسی بکار رفته در این گوشی قادر به انتقال جریان بیست درصد بیشتر از قبل هستند.

شارژر جدید ۲۴۰ واتی SuperVOOC ریلمی‌ همچنین با پروتکل‌های ۶۵ واتی PD و QC و VOOC نیز سازگار خواهد بود.

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی Realme GT Neo 5 نخستین دستگاهی خواهد بود که از این سیستم شارژ بهره می‌برد و شارژ باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی آن از صفر تا صد درصد، تنها نه دقیقه زمان خواهد برد. این گوشی که در ماه فوریه روانه بازار می‌شود، به ۱۳ حسگر مجزای دما مجهز است و از طراحی ضد آتش سوزی PS3 و سیستم پایش ایمنی ریل تایم بهره می‌برد. این دستگاه همچنین به یک سیستم انتقال حرارت گرافنی با مساحت ۶۵۸۰ میلیمتر مربع هم مجهز است.
 


کد مطلب: 280580

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280580/ریلمی-سریع-ترین-شارژر-موبایل-ساخت

ITMen
  https://www.itmen.ir