۰
مدیرعامل نوکیا:

با توسعه فناوری 6G به موبایل نیاز نداریم

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱
با توسعه فناوری 6G به موبایل نیاز نداریم
با توسعه فناوری 6G به موبایل نیاز نداریم

آی‌تی‌من- تاکنون پیشرفت‌های صنعت ارتباطات همراه با دنیای موبایلپیش رفته است. گوشی‌های هوشمند امروزی با فناوری‌هایی مانند 4G و 5G سازگار هستند، اما آیا زمانی که 6G در دسترس قرار می‌گیرد،همچنان مانند گذشته از ابزارهایی مثل تلفن همراه‌مان استفاده می‌کنیم؟! 

رییس و مدیر عامل نوکیا، پکا لوندمارک معتقد است که وقتی فناوری 6G در دسترس قرار بگیرد، نیازی به گوشی های هوشمند نخواهیم داشت.

به گفته لوندمارک، عینک‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا با ارایه فناوری 6G جایگزین گوشی‌های هوشمند خواهند شد. مردم آنها را روی مچ دست یا جلوی چشم‌شان قرار می‌دهند و عملکردهای ارتباطی از طریق این دستگاه‌ها صورت می‌گیرد. 

مدیرعامل نوکیا می‌گوید: تا آن زمان، قطعاً گوشی هوشمندی که امروز می‌شناسیم، دیگر رایج‌ترین رابط کاربری نخواهد بود و بسیاری از اینگجت‌ها مستقیما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی پیش‌بینی می‌کند که گوشی هوشمند تا سال ۲۰۳۰ با ظهور 6G رابط مورد نیاز نخواهد بود. کشورهای توسعه یافته روی موارد استفاده از 6G کار می‌کنند اما بسیاری از کشورهای در حال توسعه درصددند طیف 5G را در سال جاری گسترش دهند. همانطور که در مورد 5G گفته شد، فناورینسل ششم موبایل فرآیند دانلود و آپلود را تسریع می‌کند.

تولید محتوا بار عظیمی را بر شبکه‌های موجود وارد کرده است که عمدتا در اکثر کشورها همچنان از شبکه 4G استفاده می‌شود که با ارایه فناوری 5G از تراکم شبکه کاسته می‌شود و سایر اکوسیستم‌های متصل با آن را تقویت می‌کند.

پکا لوندمارک قبل از پیوستن به نوکیا به عنوان ربیس و مدیرعامل در سال ۲۰۲۰ تقریبا حدود ۲۰ سال به عنوان مدیر اجرایی سابقه فعالیت داشت. او دارای تخصص در بخش‌های مخابرات، فناوری، انرژی، ماشین‌آلات و امور مالی است.

پذیرش سریع فناوری‌هایی مانند 5G و 6G نیز به کاهش انتشار کربن کمک می‌کند. 

شرکت‌ها در سراسر جهان در حال تغییر اهداف خود برای دستیابیفناوری برای کاهش انتشار کربن تا پایان این دهه هستند. مطالعات نشان می‌دهد که شبکه‌های 5G تا ۹۰ درصد نسبت به شبکه‌های قدیمی 4G کارآمدتر خواهد بود.

برآوردهای اخیر مجمع جهانی اقتصاد و Accenture نشان می‌دهد که فناوری‌های دیجیتال می‌توانند دستیابی به اهداف کاهش انتشار کربن را تا سال ۲۰۵۰ محقق کنند.
کد مطلب : ۲۸۰۶۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين