۰

مدیرعامل دیوار دوباره به دادگاه احضار شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۴
مدیرعامل دیوار دوباره به دادگاه احضار شد
مدیرعامل دیوار دوباره به دادگاه احضار شد

آی‌تی‌من- ۲۰ دی‌ماه ابلاغیه‌ای برای اشکان آرمندهی ارسال شده که او را برای اجرای حکم سه ماه و یک روز حبس، فرا خوانده است.

اشکان آرمندهی در توییتی نوشت: «ظاهرا این پرونده تبدیل به شمشیر داموکلس شده. سه سال است گاهی شل می‌گیرند و گاهی سفت. در حالی که بعد از کلی دوندگی فرسایشی، یک شعبه برای ۴ بهمن وقت تجدیدنظر مجدد داده، شعبه دیگری مرا برای حبس احضار کرده. میرم به امید اتمام»

پرونده‌ای که آرمندهی از آن صحبت می‌کند، آذرماه سال گذشته منجر به حکم قطعی شد. آرمندهی که با وثیقه یک میلیارد و یکصد میلیون تومانی آزاد بود، سرانجام حکم سه ماه و یک روز حبس غیر قابل تبدیل را در برابر خود دید. ‌عنوان اتهامی این حکم  هم «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا از طريق جذب زنان تن‌فروش» بود.

در پی اعلام حکم مذکور، با پا درمیانی وزیر ارتباطات و ورود رییس قوه قضاییه، قرار بر رسیدگی مجدد به این حکم بود. اما حالا یک شعبه دیگر، اشکان آرمندهی را احضار کرده است و احتمال اجرای مجازات زندان این مدیر اقتصاد دیجیتال کشور می‌رود. حکم دادگاه مبنی بر مجازات حبس آرمندهی به جرم فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا، به دلیل فعالیت برخی کاربران در پلتفرم دیوار بوده است. این مشکلی است که هنوز هم پابرجاست و برای آن چاره‌اندیشی نشده و بسیاری از فعالان اقتصاد پلتفرمی را نگران می‌کند.

در واکنش به توییت آرمندهی و اعلام احضار او از سوی دادگاه نیز، تعداد زیادی از فعالان کسب‌وکارهای مجازی به اظهار شگفتی پرداخته و از این گونه برخورد با فعالان پلتفرم‌ها انتقاد کرده‌اند.

حسین اسلامی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز در واکنش به این خبر، در توییتی متن نامه سال گذشته این سازمان به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه را منتشر و فرازی از آن نامه را به این شرح بازنشر کرده است: «مبرهن است در صورت اجرای اين حکم، برخلاف رويه‌ حضرتعالی، رابطه ميان کارآفرينان و نخبگان با قوه قضائيه مخدوش شده و کارآفرينان کسب‌وکارهای برخط کشور، با مشاهده این مخاطرات آخرين روزنه‌های اميد خود برای کارآفرينی و کمک به اشتغال و پيشرفت کشور را از دست خواهند داد.»
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۶۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما