۰

عذرخواهی وزیر ارتباطات بابت قطع اینترنت برای کنکور: دیگر تکرار نمی‌شود

زارع‌پور: روند رفع فیلتر با کلاب‌هاوس آغاز شد
تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۹
عذرخواهی وزیر ارتباطات بابت قطع اینترنت برای کنکور: دیگر تکرار نمی‌شود
عذرخواهی وزیر ارتباطات بابت قطع اینترنت برای کنکور: دیگر تکرار نمی‌شود

آی‌تی‌من-  عیسی زارع پور دیروز در حاشیه رونمایی از ناوگان موتوری برقی شرکت ملی پست از رفع فیلترینگ کلاب‌هاوس در روزهای آینده خبر داد و گفت: من قبلاً اعلام کرده‌ام که کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، متولی فیلترینگ است که ۱۳عضو دارد و وزارت ارتباطات یکی از اعضای آن به شمار می‌رود اما تلاش‌مان بر این است که محدودیت‌هایی که قابلیت برطرف شدن دارند را برداریم و ان‌شالله طی روزهای آینده خبرهای خوبی در این زمینه منتشر خواهد شد. وی افزود: دو پلتفرم اینستاگرام و واتس‌اپ که با مصوبه نهادهای امنیتی مسدود شدند، فعلا مشمول این اتفاق نیستند اما سرویس‌ها و خدماتی هستند که از نظر وزارت ارتباطات قابلیت بازنگری دارند و اکنون مسیر بازنگری در انسداد آنها را دنبال می‌کنیم. در گام اول کلاب‌هاوس طی روزهای آینده رفع فیلتر می‌شود.

زارع پور پیرامون قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور نیز تصریح کرد: این آخرین باری بود که اینترنت در هر سطحی، چه ثابت و چه سیار برای برگزاری کنکور قطع شد و بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور برای کنکورهای بعدی باید سازمان سنجش به دنبال روشهای نوین و اصولی مقابله با تقلب برود. وی افزود: تلاش کردیم قطعی اینترنت فقط در محدوده‌های برگزاری کنکور باشد اما در مناطق دورتر نیز به خاطر ماهیت ارتباطات بی‌سیم، قطعی داشتیم که از این جهت از هموطنان عزیزی که دچار مشکل شدند عذرخواهی می‌کنم.

وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه مطالبی که در مورد ورشکسته شدن اپراتور‌ها مطرح می‌شود، مبنای قانونی ندارد، به خبرگزاری فارس گفت: مدل جدید اقتصادی به شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد کردیم که در دستور کار شورا برای بررسی است که اگر مصوب شود وضعیت اپراتورها بهتر خواهد شد.

زارع پور در مورد نامه برخی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی و این ادعا که در ماه‌های اخیر به دلیل فیلترینگ متحمل ضرر و خسارت شده‌اند، گفت: در حال بررسی و ارزیابی این مسائل هستیم چون منابع درآمد اپراتورها غیر از‌FCPها (که فقط اینترنت ارائه می‌دهند)، اپراتورهای ارتباطی منابع درآمدی متعددی دارند و فقط از راه اینترنت به کسب درآمد نمی‌پردازند.

وی افزود: نامه‌ای که این شرکت‌ها نوشته‌اند را بررسی می‌کنیم و برای جبران ضرری که به آنها وارد شده است تدابیری را پیش بینی می‌کنیم با همه این مسائل ارزیابی ما این است که بین ده تا پانزده یا حداکثر 17،18 درصد شرکت‌هایی که از نظر درآمدی به اینترنت وابسته هستند درآمدشان کمتر شده است.

زارع پور با بیان اینکه مطالبی که در مورد ورشکسته شدن اپراتور‌ها مطرح می‌شود، مبنای قانونی ندارد، تصریح کرد: مدل جدید اقتصادی برای شبکه به شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد کردیم که در دستور کار شورا برای بررسی است که اگر مصوب شود وضعیت‌شان بهتر خواهد شد.
کد مطلب : ۲۸۰۶۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما