کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست برنامه عملیاتی اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه برگزار شد

وزارت ارتباطات , 2 بهمن 1401 ساعت 12:04

جلسه هم‌اندیشی بررسی برنامه عملیاتی اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه کشور با حضور رضا باقری اصل معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات، جمعی از خبرگان بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و استادان دانشگاهی با همراهی نمایندگان کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال برگزار شد.



آی‌تی‌من-  باقری اصل در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه پنج ساله توسعه، مهم‌ترین سند قانونی چند سال آینده کشور است، تأکید کرد: امروز اقتصاد دیجیتال یک موضوع راهبردی در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه دنیا به شمار می‌رود و باید به‌عنوان یک موضوع کلیدی در برنامه هفتم توسعه کشور دیده شود تا بر اساس آن برنامه‌ریزی مناسبی صورت پذیرد و بسیاری از ساختارها، اصلاح و مشکلات کشور در این بخش حل شود.

وی افزود: آثار اقتصاد دیجیتال تنها محدود به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست بلکه اقتصاد دیجیتال توانمندساز همه بخش‌های کشور برای اهداف توسعه ای و پیشرفت و رشد تولید خالص ملی است بنابراین چنین موضوع مهمی‌را نمی‌توان بدون تبیین اهداف عملیاتی و بدون تمرکز در برنامه ریزی و راهبری پیش برد.

جانشین رئیس کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال گفت: در تدوین این بخش به موضوعات مدنظر برای توسعه کشور در این حوزه و اقدامات انجام‌شده در دنیا توجه شده است و با مشارکت خبرگان این بخش و دریافت نظرات فعالان مرتبط در بخش خصوصی می‌توان به رویکرد مناسب و اثربخش آن امیدوار بود.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات در پایان از تمام فعالان تشکل‌های بخش خصوصی دعوت کرد تا در جلسات بعدی برای جمع‌بندی احکام برنامه هفتم توسعه در بخش فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال نیز حضور فعال داشته باشند. بر اساس این گزارش، در این جلسه، فعالان بخش خصوصی و استادان دانشگاهی حاضر نیز ضمن خرسندی از برگزاری این جلسه، تعامل ایجاد شده برای همفکری بخش خصوصی و دولت در توسعه اقتصاد دیجیتال، پیشنهادات و نظرات خود درباره احکام برنامه و موضوعات مطرح‌شده را ارائه کردند.

در این جلسه اهداف راهبردی، موانع پیش روی اقتصاد دیجیتال، موضوع رقابت، صادرات و نفوذ در بازارهای بین المللی و منطقه ای، نهادسازی، مهاجرت و لزوم ارتقای مهارت‌های نیروی انسانی، توسعه محتوای دیجیتالی، توسعه فناوری‌های نوظهور نظیر بلاک چین و متاورس، تنوع بخشی به شیوه‌های سرمایه گذاری و مباحث تنظیم گری فناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که در جلسات بعدی این پیشنهادات به جمع‌بندی نهایی برسد.
 


کد مطلب: 280657

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280657/نشست-برنامه-عملیاتی-اقتصاد-دیجیتال-هفتم-توسعه-برگزار

ITMen
  https://www.itmen.ir