کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فوربس فاش کرد

دخالت تیک‌تاک برای وایرال شدن ویدیوها

ايسنا , 2 بهمن 1401 ساعت 12:17

شش کارمند سابق و فعلی تیک‌تاک و بایت دنس مدعی شدند کارمندان این شرکت می‌توانند انتخاب کنند کدام ویدیو وایرال شود.



آی‌تی‌من-  گزارش جدید فوربس نشان می‌دهد ویدیوهایی که در صفحه “برای شما” تیک‌تاک وایرال می‌شوند، ممکن است بر اساس الگوریتمی‌که می‌داند چه موضوعی مورد پسند کاربر است نباشند و در واقع، کارمندان تیک‌تاک و بایت دنس می‌توانند کاری کنند که آنها در فیدهای بیشتری دیده شوند.

شش کارمند سابق و فعلی تیک‌تاک و بایت دنس به فوربس گفتند: کارمندان این پلتفرم شبکه اجتماعی و شرکت مادرش می‌توانند با استفاده از قابلیتی به نام Heating، انتخاب کنند که کدام ویدیو وایرال شود.

بر اساس کتاب راهنمای قابلیت  Heating که توسط فوربس مشاهده شده است، این قابلیت به تقویت ویدیو از طریق مداخله برای رسیدن آن به یک تعداد بازدید خاص و نمایش داده شدن آن در فید “برای شما” اشاره دارد. مجموع بازدیدهای کلی ویدیوهای تقویت شده، بخش بزرگی از کل بازدیدهای روزانه ویدیو را تشکیل می‌دهد که می‌تواند تاثیر قابل توجهی در معیارهای اصلی وایرال شدن آن داشته باشد.

منابع آگاه به فوربس گفتند: این قابلیت اغلب برای جذب اینفلوئنسرها و برندها استفاده می‌شود.

برخلاف تبلیغات و محتوای اسپانسر شده در تیک‌تاک، محتوایی که به این شکل تقویت می‌شوند، برچسب نمی‌خورند.

سخنگوی تیک‌تاک در بیانیه‌ای به اینسایدر گفت: ما بعضی از ویدیوها را برای کمک به متنوع کردن تجربه محتوا، تبلیغ می‌کنیم و سلبریتی‌ها و تولیدکنندگان محتوای جدید را به جامعه تیک‌تاک معرفی می‌کنیم. تنها افراد معدودی در آمریکا از این امکان برخوردارند که محتوا را برای تبلیغ در آمریکا تائید کنند و محتوای مذکور تنها حدود ۰.۰۰۲ درصد از ویدیوهای صفحه «برای شما» را تشکیل می‌دهد.

این سخنگو گفت: تیک‌تاک به توسعه قابلیت “چرا این ویدیو” ادامه می‌دهد تا شفافیت بیشتری درباره محتوای توصیه شده، فراهم کند.

به گفته سه منبع آگاه و اسناد داخلی تیک‌تاک که توسط فوربس مشاهده شده است، بعضی از کارمندان تیک‌تاک از قابلیت Heating به شکل نادرستی استفاده کرده‌اند تا حسابهای شخصی خود یا محتوای نزدیکانشان را تقویت کنند که این اقدام، برخلاف سیاست شرکت بوده است.

طبق سند دیگری که توسط فوربس مشاهده شده است، کارمندان تیک‌تاک و بایت دنس می‌توانند از این قابلیت برای جذب اینفلوئنسرها، تبلیغ محتوای متنوع، نمایش اطلاعات مهم و تبلیغ ویدیوهایی که توسط الگوریتمهای توصیه محتوا دیده نشده‌اند، استفاده کنند. دو منبع آگاه به فوربس گفتند: کارمندان تیک‌تاک می‌توانند تصمیم بگیرند که چه محتوایی مناسب این دستورالعمل است.

در دفترچه راهنمای این قابلیت گفته شده است: اگر این قابلیت به خوبی استفاده شود، به تولیدکنندگان محتوا کمک خواهد کرد رشد کرده و محتوا در این پلتفرم، متنوع‌تر می‌شود.

سخنگوی تیک‌تاک در بیانیه خود به اینسایدر اعلام کرد تحت توافق امنیت ملی که توسط کمیته سرمایه گذاری خارجی در آمریکا بررسی می‌شود، همه پروتکل‌ها و فرآیندهای تبلیغ ویدیوها در آمریکا، از سوی این نهاد و بازرسان مستقل، قابل بررسی است و تنها پرسنل امنیت داده آمریکای تیک‌تاک می‌توانند از قابلیت Heating در آمریکا استفاده کنند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، همزمان با فشار مقاماتی که نگران هستند تیک‌تاک به عنوان ابزاری برای دولت چین استفاده شود، بایت دنس برای دسترسی که به کارمندانش داده است، با انتقاد فزاینده روبه‌روست.
 


کد مطلب: 280660

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280660/دخالت-تیک-تاک-وایرال-شدن-ویدیوها

ITMen
  https://www.itmen.ir