کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گلکسی S24 نسخه سفارشی اسنپدراگون 8 دارد

10 بهمن 1401 ساعت 11:36

ظاهرا تیم Mobile eXperience (MX) شرکت سامسونگ سرگرم کار روی توسعه یک تراشه سفارشی برای گوشی‌های پرچم‌دار آینده سامسونگ از سری گلکسی S24 است.



آی‌تی‌من- در حالی که هنوز نسخه جدید گلکسی یعنی S23 معرفی نشده، شایعاتی درباره نسل بعدی پرچمداران سامسونگ منتشر شده که حکایت از استفاده از یک تراشه سفارشی دارد.

گفتنی است فرآیند مورد اشاره هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و این نیمه‌هادی برای استفاده در خانواده گلکسی S23 آماده نخواهد شد.

البته یک افشاگر مشهور با نام Ice Universe ادعا می‌کند که اهمیت توسعه چنین تراشه‌ای تا اندازه‌ای بالا است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها TM Roh در جریان برگزاری رویداد معرفی گلکسی S23 پیرامون این نیمه‌هادی جدید صحبت خواهد کرد. اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که آیا تراشه مورد اشاره جهت استفاده در سری گلکسی S24 آماده خواهد شد؟

پاسخ این پرسش احتمالا منفی است؛ چرا که اطلاعات لو رفته توسط یک افشاگر دیگر با نام Yogesh Brar نشان می‌دهند که استفاده از پلتفرم سفارشی اسنپدراگون برای دستگاه‌های گلکسی صرفا به سال 2023 محدود نبوده و پرچم‌داران سال آینده سری گلکسی S سامسونگ نیز کماکان از تراشه‌های سفارشی اسنپدراگون بهره خواهند برد.

تراشه به‌کارگیری شده در سامسونگ گلکسی S23 دارای شناسه SM8550-AC است. این شناسه متعلق به ورژنی از مدل استاندارد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 (با شماره مدل SM8550-AB) بوده و CPU و GPU تعبیه شده در آن با سرعت فرکانس بالاتری فعالیت خواهند کرد.

کوالکام در گذشته نیز چندین بار اقدام به عرضه تراشه‌های AC کرده است. بنابراین تراشه مورد اشاره فاقد ماهیتی جدید است؛ اما این‌بار سامسونگ یک تراشه AC را به‌صورت انحصاری در اختیار دارد.

هنوز مشخص نیست که آیا این انحصار برای مدت زمان مشخصی پابرجا خواهد بود یا خیر. بنابراین اکنون مشخص نیست که آیا سایر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در اواخر سال 2023 مجاز به استفاده از این تراشه اورکلاک شده خواهند بود یا خیر.

اما انتظار می‌رود که سایر تولیدکنندگان نیز نهایتا از این شانس بهره‌مند شوند. Yogesh Brar ادعا می‌کند که برنامه “اسنپدراگون برای گلکسی” تا زمان آماده‌سازی تراشه بومی واحد Samsung MX تداوم خواهد یافت. پس از آن، برنامه انحصاری احتمالا در اختیار یک برند دیگر قرار خواهد گرفت.

چنین سناریویی احتمالا تا سال 2025 تحقق پیدا نخواهد کرد. پس از برگزاری رویداد معرفی سری گلکسی S23 احتمالا جزئیات بیش‌تری در این زمینه منتشر خواهد شد.

البته مشروط بر اینکه TM Roh حداقل به‌صورت اجمالی پیرامون تحولات آینده کمپانی صحبت کند.


کد مطلب: 280700

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280700/گلکسی-s24-نسخه-سفارشی-اسنپدراگون-8

ITMen
  https://www.itmen.ir