کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با تکذیب درخواست این سازمان صورت گرفت

نامه رییس نصر تهران به وزیر ارتباطات برای اعلام اسامی درخواست‌کنندگان اینترنت بدون فیلتر

نصر تهران , 12 بهمن 1401 ساعت 9:46

در پی انتشار نامه‌ای منتسب به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در مورد اعلام شرایط دسترسی به اینترنت بدون محدودیت، این سازمان اعلام کرد که نامه مذکور مورد تایید این سازمان نیست.



آی‌تی‌من- به تازگی تصویر نامه‌ای منتسب به نصر تهران در زمینه درخواست اعلام شرایط دسترسی به اینترنت بدون محدودیت منتشر شده که این سازمان اعلام کرد که این نامه مورد تایید سازمان نظام صنفی رایانه‌‎ای استان تهران نیست.

این سازمان تاکید کرده که در روز مکاتبات متعددی توسط دبیرخانه این سازمان برای پیگیری حقوق کسب‌وکارها انجام می‌شود و طبیعتا صحت هر موضوع مرتبط با فعالیت‌های نصر تهران فقط از طریق دبیرخانه این نهاد صنفی باید پیگیری شود.
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران افزوده است: در شرایطفعلی، بیش از همیشه بر همراهی و اتحاد هر چه بیشترتمامی‌اهالی صنف فناوری اطلاعات تاکید می‌کنیم و یادآورمی‌شویم اخبار، مکاتبات و اطلاعیه‌های سازمان نظام صنفیرایانه‌ای استان تهران فقط از طریق دبیرخانه و روابط عمومی‌این سازمان منتشر شده و نصر تهران در قبال اخبار منتسب به این سازمان که از سایر رسانه‌ها منتشر می‌شودمسوولیتی ندارد.
 
پیگیری‌ برای شفاف‌سازی دسترسی به اینترنت بدون فیلتر
در همین حال این سازمان اعلام کرد که پیگیری‌های نصر تهران در مورد شفاف‌سازی دسترسی به اینترنت بدون فیلترادامه دارد.

حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره این سازمان در ادامه پیگیری‌های مربوط به شفاف سازی دسترسی به اینترنتبدون فیلتر و مخالفت با اینترنت طبقاتی، نامه‌ای خطاب به عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال کرد. 

در این نامه آمده است: «پس از محدودیت‌های ایجاد شده در دسترسی به اینترنت، اخبار واصله، اشاره به درخواست دسترسی برخی نهادها، دستگاه‌ها، شرکت‌های نرم‌افزاری و... به اینترنت بدون فیلتر دارد.

مستحضرید که این سازمان، مخالف محدودیت‌های اعمال شده چند ماه اخیر است و آن را به نفع کسب‌وکارهای حوزه فناوریاطلاعات و ارتباطات نمی‌داند. علاوه بر آن، این سازمان معتقد است که بهم خوردن بی‌طرفی شبکه و وجود سطوح دسترسیمختلف کسب‌وکارها به اینترنت، بر هم زننده تعادل بازار است.»

در ادامه این نامه آمده: «لذا، این حق را برای اعضای خود قائل است که اطلاعات دقیقی از این موضوع داشته باشند، تا بتوانند بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم را برای کسب‌وکار خود انجام دهند. لذا خواهشمند است در مورد صحت وجود یا عدم وجود چنین رویه‌ای اعلام نظر فرموده و در صورت تایید،دستور فرمایید تا لیست شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که دارای این دسترسی هستند، را به این سازمان اعلام فرمایند. پیشاپیش از حسن توجه جنابعالی کمال تشکر را دارد.»
گفتنی است سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از ابتدای طرح موضوع اینترنت و وی‌پی‌ان طبقاتی به صریح‌ترین شکل ممکن با آن مخالفت کرده است.

 
 


کد مطلب: 280713

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280713/نامه-رییس-نصر-تهران-وزیر-ارتباطات-اعلام-اسامی-درخواست-کنندگان-اینترنت-بدون-فیلتر

ITMen
  https://www.itmen.ir