۰
معرفی رقیب ChatGPT از سوی گوگل

«بارد» وارد می‌شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۱
«بارد» وارد می‌شود
«بارد» وارد می‌شود

آی‌تی‌من-  این درحالی است که سیستم تولید متن خودکار ChatGPT متعلق به شرکت OpenAI طی دو ماه گذشته با توجهات زیادی روبه‌رو شده است.

طبق پست وبلاگی سوندار پیچای مدیر ارشد اجرایی گوگل، بارد به عنوان یک سرویس هوش مصنوعی محاوره ای آزمایشی عمل می‌کند. این سیستم براساس پلتفرم فعلی گوگل به نام  LaMDA( سرواژه مدل زبانی برای کاربردهای مکالمه) بنا شده که شرکت طی ۲ سال گذشته آن را توسعه داده است.

پیچای در این باره اعلام کرد: بارد به دنبال ترکیب وسعت دانش جهان با قدرت، اطلاعات و خلاقیت مدل‌های زبانی بزرگ ما است. این سیستم اطلاعات با جمع آوری اطلاعات از وب، پاسخ‌هایی نوین و با کیفیت فراهم می‌کند.

البته اینکه آیا اتکای این سیستم به اینترنت به رفتاری متعصبانه و نژاد پرستانه منجر شود یا نه، هنوز معلوم نیست. این برنامه مانند ChatGPT با متن باز در اینترنت نیست. بلکه گوگل فعالیت خود در این زمینه را با نسخه سبک LaMDA آغاز می‌کند که به الزامات سیستمی‌کمتری نیاز دارد و همچنین این سیستم قبل از عرضه در مقیاس وسیع، برای گروهی از کاربران مورد اعتماد ارائه می‌شود.

پیچای در این باره می‌گوید: ما بازخورد خارجی را با بازخوردهای داخلی تست‌های خود ترکیب می‌کنیم تا تضمین شود پاسخ‌های بارد با کیفیت، ایمن و معتبر هستند. ما درباره این مرحله از آزمایش که به ما کمک می‌کند تا کیفیت و سرعت بارد را ارتقا دهیم و درباره آن بیاموزیم بسیار مشتاق هستیم.

پیچای در این پست وبلاگی توضیح داده است: ما در ابتدا بارد را با نسخه سبک LaMDA منتشر می کنیم. این مدل بسیار کوچک‌تر به قدرت محاسباتی بسیار کمتری نیاز دارد، که ما را قادر می‌سازد تا کاربران بیشتری را مقیاس کنیم و بازخورد بیشتری دریافت کنیم. ما بازخورد خارجی را با آزمایش داخلی خود ترکیب می‌کنیم تا مطمئن شویم که پاسخ‌های Bard با کیفیت، ایمنی و پایه بودن اطلاعات واقعی مطابقت دارد.

عرضه ChatGPT موجب هراس گوگل شده بود تا جایی که در این شرکت وضعیت قرمز اعلام شد؛ زیرا چنین سرویس‌هایی می‌توانند با تغییر روش یافتن اطلاعات، کسب‌وکار موتورهای جست‌وجوی سنتی را به خطر بیندازند.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۷۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما