۰
هشدا صاحب پایگاه خبری پولیتیکو:

هوش مصنوعی روزنامه‌نگاران را حذف می‌کند

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۷
هوش مصنوعی روزنامه‌نگاران را حذف می‌کند
هوش مصنوعی روزنامه‌نگاران را حذف می‌کند

آی‌تی‌من- ماتیاس دوپفنر (Mathias Döpfner) صاحب پایگاهخبری اینسایدر (Insider) و پولیتیکو (Politico) به روزنامه‌نگاران هشدار می‌دهد که هوش مصنوعی تهدیدی جدیبرای تصاحب شغل آن‌ها محسوب می‌شود.

مدیر اجرایی اکسل اشپرینگر (Axel Springer)، غول رسانه‌ایآلمانی، که مالک اینسایدر، پولیتیکو و روزنامه آلمانی بیلداست، در یادداشتی به کارمندان خود نوشت: هوش مصنوعیاین قابلیت را دارد که روزنامه‌نگاری مستقل را بهبود بخشد یابه سادگی آن را تصاحب کند.

در این یادداشت که با سی‌ان‌ان به اشتراک گذاشته شده است، دوپفنر پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی به زودی می‌توانداطلاعات را بسیار بهتر از انسان‌ها جمع‌آوری کند و از اتاق‌هایخبر می‌خواهد تمرکز بیشتری بر تفسیر، اخبار انحصاری و پژوهشی داشته باشند؛ کاری که توسط ماشین‌ها قابل انجام نیست.

دوپفنر در این یادداشت تأکید کرد: نیاز به خبرنگاران برایدرک انگیزه‌های واقعی همچنان وجود دارد. به طور خلاصه، ایجاد محتوای انحصاری و جذاب، غیرقابل جایگزین باقیمانده است و از این به بعد برای موفقیت ناشران (و رسانه‌ها)، حیاتی‌تر خواهد بود. تنها کسانی زنده خواهند ماند که بهترینمحتوای انحصاری را تولید کنند.

هشدارهای دوپفنر، سه ماه پس از قابل دسترس شدن هوش مصنوعی ChatGPT توسط شرکت Open AI اعلام می‌شود.

چت‌ جی‌پی‌تی (ChatGPT) یک روبات گفت‌وگوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که قادر به ارائه پاسخ‌های طولانی و متفکرانه به سوال‌ها بوده و می‌تواند مقاله بنویسد. محبوبیتآنی آن، رقابتی را در میان شرکت‌های فناوری برای عرضه محصولات هوش مصنوعی به بازار به راه‌انداخته است.
این روبات گفت‌وگوی مبتنی بر هوش مصنوعی چنان محبوب شده است که بزرگ‌ترین بانک در ایالات متحده، استفاده از آن را در بین کارمندانش محدود کرده است. مدرسه‌های دولتی در شهر نیویورک نیز این روبات را به دلیل نگرانی استفاده دانش‌آموزان از آن برای تقلب در تکالیف درسی، ممنوع کرده‌اند.

دوپفنر تأکید می‌کند که اکسل اشپرینگر قصد دارد به یک ناشر کاملا دیجیتال تبدیل شود.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۸۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما