کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تخفیف ۲۰ درصدی پست به کسب و کارهای داخلی

پرداخت با ریال دیجیتال در اختیار پلتفرم‌های بومی قرار می‌گیرد

ايسنا , 16 اسفند 1401 ساعت 12:04

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: بسته‌های تشویقی برای خدمات پستی مدنظر قرار گرفته و براساس تعامل صورت گرفته شرکت پست در ارسال مرسولات، ۲۰ درصد به کسب و کارهای داخلی تخفیف خواهد داد.



آی‌تی‌من-  محمد خوانساری با بیان این مطلب در جلسه بررسی آیین نامه حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال که با حضور فاطمه قاسم پور، عضو کمیسیون اجتماعی، فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد و کلات و جمعی از مسوولان وزارتخانه‌های ارتباطات، اقتصاد، صمت و برخی صاحبان کسب و کارهای مجازی برگزار شد، در گزارشی ابعاد آیین نامه حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال را تشریح کرد.

خوانساری گفت: براساس این آیین نامه سایت ۱۶۴۹ راه اندازی و مرکز تماسی در این بخش مستقر شده است. همچنین تاکنون ۳ جلسه برای تدوین دستورالعمل ارسال پیامک تبلیغاتی و استفاده از ظرفیت کانون‌های تبلیغاتی برگزار شده است. علاوه بر این جلسات متعددی میان هر یک از دستگاه ها با سکوهای مشمول داوطلب، اجرای پایلوت تکالیف مربوطه انجام شده است.

وی با اشاره به شناسایی سکوها و سطح بندی آنها افزود: بانک مرکزی با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت بانک‌ها، خدماتی نظیر پرداخت مستقیم، حساب امانی، کیف پول الکترونیک را در اختیار سکوها قرار خواهد داد. همچنین موضوع فراهم کردن پرداخت مبتنی بر ریال دیجیتال مدنظر است که نسخه آزمایشی آماده شده و در حال گذراندن مراحل تست برای نسخه عملیاتی است. همچنین بانک‌های ملی، ملت و تجارت به صورت پایلوت این موضوع را در اپلیکیشن‌های خود پیاده کرده‌اند.

خوانساری با اشاره به همکاری وزارت ارتباطات با شرکت ملی پست در راستای حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی گفت: در این راستا بسته های تشویقی برای خدمات پستی مدنظر قرار گرفته و براساس تعامل صورت گرفته شرکت پست ۲۰ درصد به کسب و کارهای داخلی در راستای ارسال مرسولات تخفیف خواهد داد.
 


کد مطلب: 280915

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280915/پرداخت-ریال-دیجیتال-اختیار-پلتفرم-های-بومی-قرار-می-گیرد

ITMen
  https://www.itmen.ir