۰
عضو شورای شهر: ادامه فعالیت‌ها غیرممکن شده است

تداوم مشکلات سازمان‌ فاوای شهرداری و دخالت افراد خاص

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۴
تداوم مشکلات سازمان‌ فاوای شهرداری و دخالت افراد خاص
تداوم مشکلات سازمان‌ فاوای شهرداری و دخالت افراد خاص

آی‌تی‌من-  احمد صادقی، رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در یکصد و سی و چهارمین جلسه دوره ششم شورای شهر تهران با بیان لزوم توسعه هوشمندسازی و ارایه خدمات غیرحضوری در شهرداری گفت: هم‌اکنون وضعیت به گونه‌ای است که شرایط برای ادامه فعالیت‌ها در سازمان فاوا سخت و بعضا غیرممکن شده است.

وی افزود: به شهرداری تهران متذکر می‌شوم که هرچه سریع‌تر موانع تجهیزات دیتاسنتر، قراردادهای پشتیبانی و توسعه، نقدینگی و تسویه مطالبات پیمانکاران و وضعیت معیشتی کارکنان را حل کند. همچنین امیدواریم با ثبات مدیریتی در سازمان فاوا مشکلات برطرف شود.

علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورا گفت: سازمان فاوا نقطه کانونی در شهرداری تهران است. اما استاندارد این سازمان متاسفانه به شدت افت کرده و ممکن است مشکل‌ساز باشد.

وی افزود: تغییر متناوب مدیریتی و عدم ثبات مدیریت در سازمان فاوای شهرداری تهران از جمله مهمترین مشکلات این سازمان است و شاهد آن هستیم که هربار سرپرست برای آن انتخاب می‌شود. همچنین دخالت افراد خاصی که بدون هیچ سمت و منصبی در سازمان فاوا دخالت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند کار پیش رود و تعیین تکلیف هیات مدیره بدون تخصص و تجزیه از جمله دیگر مشکلات این سازمان است.

قائمی‌با بیان حمله سایبری که خرداد ماه امسال به سازمان فاوا انجام شد، عنوان کرد: هنوز با گذشت زمان دو قلم تجهیزات برای جلوگیری از وارد شدن مجدد آسیب تهیه نشده است و این موضوع می‌تواند دوباره منجر به ورود آسیب به زیرساخت‌ها شود. اگر به تمدید نرم‌افزارها بی‌توجهی شود، نقاط آسیب‌پذیر زیاد خواهد شد، البته در زمان حمله سایبری یکسری تجهیزات امانی از سایر نهادها گرفته شد، اما هنوز برخی از آنها تامین نشده است و این ضعف منجر به بروز دوباره آسیب می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر خارج از اصول فنی و نظارت سازمان سامانه‌هایی ایجاد می‌شود و علاوه بر این، بی‌انگیزگی و عدم پرداخت حق و حقوق قانونی منجر به مهاجرت نیروها به مجموعه‌های دیگر شده است.

مهدی بابایی، رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور خود، رفع مشکلات سازمان فاوا را دغدغه جدی اعضای شورا دانست و گفت: هوشمندسازی حرف اغلب اعضای شورای شهر تهران است و از شهردار تهران می‌خواهیم تا بیشتر به این موضوع توجه کند تا منجر به سوال از وی در صحن شورای شهر تهران نشود.
 
مرجع : ایلنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۹۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما