۰

دومین گزارش پایداری ایرانسل منتشر شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۸
دومین گزارش پایداری ایرانسل منتشر شد
دومین گزارش پایداری ایرانسل منتشر شد

آی‌تی‌من- موضوع «پایداری در کسب‌وکار» و گزارش‌دهی مرتبط با آن، فراتر از مفهوم «مسوولیت اجتماعی شرکتی یاCSR» است و ایرانسل از طریق گزارش پایداری، به‌صورت داوطلبانه و فراتر از الزامات قانونی، اطلاعات لازم برای ارزیابی کمی‌و کیفی عملکردش در زمینه «پایداری در کسب‌وکار» را به‌صورتی سنجش‌پذیر در اختیار ذی‌نفعان خود قرار می‌دهد. گزارش پایداری که سال گذشته، برای اولین بار در صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات ایران، توسط ایرانسل منتشر شد، امسال نیز با وجود برخی محدودیت‌ها، برای دومین سال متوالی و با تمرکز بر دوره زمانی اول فروردین تا آخر اسفند ۱۴۰۰، منتشر می‌شود.

از جمله مهم‌ترین محورهایی که در دومین گزارش پایداری ایرانسل به آن پرداخته شده، می‌توان به نتایج نظرسنجی تعیین اولویت‌های پایداری در کسب‌وکار ایرانسل، افزایش دسترسی، پروژه اتصال مدارس روستایی کشور به شبکه اینترنت، انتشار گازهای گلخانه‌ای و تغییرات اقلیمی، پسماند الکترونیکی، فراگیری دیجیتال، تحول دیجیتال در صنایع بزرگ، کاهش شکاف دیجیتال، توسعه زیرساخت برای اقتصاد دیجیتال، مشارکت در بخش عمومی‌اقتصاد، فراگیری (Inclusion) و مدیریت سرمایه انسانی سازمان اشاره کرد.

بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل، در یادداشت ابتدایی این گزارش، تأسیس ایرانسل را یکی از موفق‌ترین پروژه‌های محرومیت‌زدایی در ایران و نمونه عینی مفهوم خلق ارزش مشترک یا CSV دانسته و تأکید کرده است: «عملکرد ایرانسل در ایجاد زیرساخت دسترسی به اینترنت و دنیای دیجیتال برای مردم مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار، ارایه خدمات مقرون‌به‌صرفه، به‌کارگیری فراگیر نسل پنجم تلفن همراه، حمایت از تولید‌کنندگان داخلی و تلاش برای بومی‌سازی و توانمندسازی آن‌ها، اشتغال‌آفرینی مستقیم و غیرمستقیم، بسترسازی برای رشد کمی‌و کیفی اقتصاد دیجیتال و توجه به تحقیق و توسعه در صنعت ICT کشور، مواردی است که مورد توجه صاحب‌نظران و ذی‌نفعان قرار گرفته است. در کنار موارد فوق، توجه به اثرات زیست‌محیطی عملیات هر روزه سازمان بزرگی مانند ایرانسل، نشانگر پایبندی و تعهد ایرانسل به برداشتن قدم‌های مؤثر در مسیر پایداری است.»
مدیرعامل ایرانسل در این یادداشت، تاکید کرده است: «تدوین و انتشار گزارش پایداری برای دومین سال متوالی، با هدف شناسایی و اطلاع‌رسانی مهم‌ترین اثرات اجتماعی-اقتصادی و زیست‌محیطی کسب‌وکار ایرانسل، اقدامی‌در مسیر شفافیت فراتر از الزامات حقوقی و تعامل بهتر با ذی‌نفعان، در چارچوب‌های فعلی فضای اقتصادی ایران است.»

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همواره می‌کوشد تا با تسهیل و گسترش دسترسی به امکانات زندگی دیجیتال برای ایرانیان، در مسیر تحقق توسعه پایدار ایران قدم بردارد. ارایه اطلاعات کلان و مهم شرکت از طریق «گزارش پایداری»، می‌تواند نمایی کلی از عملکرد اجتماعی و زیست‌محیطی و فعالیت‌های ایرانسل در مسیر توسعه پایدار را به ذی‌نفعان ارایه دهد. این اطلاعات، تصویری از ماهیت و ارزش اقتصادی، اثرات و اقدامات زیست‌محیطی، اجتماعی و نیز کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل را در مقابل چشم ذی‌نفعان سازمان قرار می‌دهد. بر همین اساس، گزارش پایداری، نگاهی جامع به اهداف کلان، رویکردها و عملکرد ایرانسل از منظر اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی مترتب بر آن است.

گزارش پایداری، نسل پیشرفته گزارش‌های بنگاه‌های اقتصادی دنیا است که ابزاری جامع را برای بررسی و ارزیابی عملکرد سازمان و اثرات آن بر جامعه و محیط‌زیست، فراهم می‌کند. اطلاعات این گزارش، تصویری کلان  از ماهیت و میزان خلق ارزش اقتصادی-اجتماعی و همچنین کیفیت حاکمیت شرکتی را به ذی‌نفعان سازمان ارایه می‌دهد.

این گزارش در پنج سرفصل، شامل «پایداری در ایرانسل»، «حاکمیت شرکتی»، «جامعه»، «محیط‌زیست» و «اقتصاد دیجیتال»، تدوین و ارایه شده است. متن کامل گزارش پایداری سال ۱۴۰۰ ایرانسل، اینجا در دسترس علاقمندان است.

ایرانسل از صاحب‌نظران و فعالان کسب‌وکار به‌ویژه در صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، دعوت می‌کند تا با مطالعه این گزارش و ارایه بازخورد، به حفظ و تقویت نکات مثبت عملکرد و تمرکز بر کاستی‌های موجود، برای بهبود آن‌ها، یاری رسانند.
 
مرجع : ایرانسل
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۹۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما