۰
وزیر ارتباطات اعلام کرد:

گمرک تخصصی فاوا سال آینده راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۵
گمرک تخصصی فاوا سال آینده راه‌اندازی می‌شود
گمرک تخصصی فاوا سال آینده راه‌اندازی می‌شود

آی‌تی‌من- عیسی زارع‌پور در یادداشتی به مناسبت ۱۴۶‌امین سالروز تاسیس وزارت ارتباطات، عملکرد یک ساله این وزارتخانه را تشریح و اعلام کرد که انجام ۶ پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی فضایی، پرتاب موفق ماهواره‌های نور۲ و خیام، توسعه همکاری‌های بین‌المللی فضایی با کشورهای صاحب فناوری و آغاز ساخت بزرگ‌ترین پایگاه فضایی کشور در سال جاری انجام شده است.

وی همچنین از ایجاد گمرک تخصصی ICT و ایجاد شهر سیلیکون در سال آینده خبر داد و افزود: گام‌های اساسی برای رفع موانع اقتصاد دیجیتال کشور برداشته شده است.

زارع‌پور در این یادداشت عنوان کرد: «به لطف الهی در یک سال گذشته در حوزه توسعه شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت اصلی فضای مجازی کشور، پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته است به گونه‌ای که بر اساس ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی، درصد پیشرفت این طرح ملی از ۲۳ درصد در ابتدای دولت به ۵۷ درصد در ابتدای بهمن و هم اکنون نیز به حدود ۶۰ درصد رسیده است.

امسال زیرساخت‌های حقوقی، مالی و قانونی لازم برای شروع طرح ملی اجرای فیبرنوری منازل و کسب و کارهای سراسر کشور به عنوان یکی از طرح‌های مهم شبکه ملی اطلاعات فراهم شد تا بتوانیم سرعت‌های بسیار بالاتری نسبت به وضعیت فعلی را به هموطنان عزیز هدیه کنیم.»

وی افزود: «خوشوقتم که اعلام کنم این طرح ملی در ۱۰ مرکز استان و ۴۶ شهر کشور شروع شده و تاکنون بیش از دو و نیم میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند. سال آینده سالی ویژه برای این طرح خواهد بود و تلاش ما این است که به ۱۰ میلیون پوشش دست پیدا کنیم.»

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از این یادداشت آورده است: «در این سال محدودیت‌هایی برای برخی سکوهای خارجی در اواخر شهریور ماه اعمال شد که خارج از اراده وزارت ارتباطات بود اما در طول این مدت ما در این وزارتخانه تمام تلاش خود را بکار بستیم تا امورات مردم عزیز دچار دچار مشکل نشود.

در همین راستا تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای خدمت‌رسانی با کیفیت پیام رسان‌ها و شبکه اجتماعی بومی به منظور رفع نیازهای مردم عزیز را فراهم کردیم. اکنون به لطف خدا با تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانم در بخش‌های مختلف وزارتخانه و همت جوانان نخبه و متخصص شرکت‌های دانش بنیان و همراهی اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، این سکوها روزانه پذیرای چند ده میلیون کاربر هستند. با برنامه ریزی صورت گرفته روز به روز به کیفیت و تنوع خدمات آن‌ها افزوده خواهد شد.»

زارع‌پور در بخشی از این یادداشت به تلاش برای شکل‌گیری قطب اقتصاد دیجیتال پرداخته و نوشته است که منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام هم اکنون در حال تبدیل شدن به قطب اقتصاد دیجیتال کشور بوده و طی یک سال گذشته ۶۰ شرکت خصوصی که عمده آن‌ها در زمینه ارائه خدمات مراکز داده، تولید گوشی تلفن همراه و تجهیزات شبکه ملی اطلاعات فعال هستند، در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و هم اکنون ۷۰۰۰ نفر در این منطقه مشغول به کار هستند.

وی همچنین وعده داده که در سال آینده با ایجاد گمرک تخصصی ICT و ایجاد شهر سیلیکون و استقرار شرکت‌های بیشتری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، روند توسعه پیام شتاب بیشتری خواهد گرفت.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۰۹۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما