۰
حوزه فناوری همچنان در تسلط مردان

رندی زاکربرگ: زنان کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۳
رندی زاکربرگ: زنان کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند
رندی زاکربرگ: زنان کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند

آی‌تی‌من-  رندی زاکربرگ، که خواهر مارک زاکربرگ است، پیش از این مدیر بازاریابی و سخنگوی فیس‌بوک بود و هم اکنون نیز میزبان یک برنامه هفتگی کسب و کار و فناوری است و همچنین به عنوان مدیرعامل «زاکربرگ مدیا» فعالیت می‌کند که به استارت‌آپ‌ها مشاوره و خدمات می‌دهد. رندی علاوه بر این، شرکتی به نام Hug را اداره می‌کند که خدمات وب 3 به هنرمندان و خالقان محتوای آنلاین می‌دهد.

رندی زاکربرگ ضمن توصیه به زنان برای راه‌اندازی کسب‌وکار خودشان، می‌گوید: می‌توانید وقت خود را در بخش‌هایی از صنعت که تحت سلطه مردان هستند، تلف کنید یا اینکه در حوزه فناوری‌های نوظهور و شرکت‌های نوپا وارد شوید و مدیریت کسب‌وکار خودتان را به دست بگیرید.

وی می‌افزاید: چیزهای هیجان انگیز زیادی در حوزه‌های امنیت سایبری، سفر فضایی، بلاک‌چین و هوش مصنوعی وجود دارد. اینها همه فرصت‌هایی برای زنان است که استارت‌‌آپ‌های خود را ایجاد کنند.

زاکربرگ تاکید می‌کند که با وجود برخی پیشرفت‌ها، نابرابری جنسیتی همچنان در حوزه فناوری ادامه دارد. وی می‌گوید: تعداد زنانی که استارت‌آپ‌های با ارزش میلیارد دلاری (تک‌شاخ) دارند، رو به افزایش است و زنان بیشتری به سمت سرمایه‌گذاری جسورانه می‌روند. با این حاله این اعداد هنوز بسیار پایین است.

آمارها نشان می‌دهد با وجود اینکه در سطح کلی، تقریبا نیمی‌از نیروی کار را زنان تشکیل می‌دهند، در بخش فناوری این رقم تنها 28 درصد است. بر اساس گزارشPitchbook، سال گذشته استارت‌آپ‌های زنان تنها 2.1 درصد از کل سرمایه‌گذاری انجام شده در استارت‌آپ‌های آمریکایی را جذب کرده‌اند.

رندی زاکربرگ همچنین با بیان اینکه زنان پس از دوران همه‌گیری کرونا، حجم بیشتری از کار را تحمل می‌کنند، می‌گوید: متأسفانه، آنچه در طول همه‌گیری جهانی دیدیم این بود که بسیاری از زنان از نیروی کار کناره‌گیری کردند و به نوعی به نقش‌های سنتی خود در خانواده بازگشتند؛ جایی که با تعطیلی مدارس، بسیاری از زنان وظایف مضاعف انجام می‌دادند.

در طول همه‌گیری کرونا، زمانی که کار از راه دور رایج‌تر شد، زنان تلاش می‌کردند تا بین شغل و زندگی خانوادگی خود تعادل ایجاد کنند. طبق گزارش McKinsey در سال 2022، تعداد مادرانی که سه ساعت یا بیشتر در روز را صرف کارهای خانه و مراقبت از کودکان می‌کردند، 1.5 برابر بیشتر از پدران بوده است.

زاکربرگ چندین بینش در مورد اینکه چگونه زنان می‌توانند در بخش فناوری پیشرفت کنند به اشتراک گذاشت.

زاکربرگ با این استدلال که شرکت‌ها می‌توانند زنان بیشتری را وارد صنعت فناوری کنند، زنان را تشویق به تأسیس شرکت‌های فناوری می‌کند.

طبق گزارشKauffman Fellows، سازمانی که میزبان یک برنامه آموزشی برای سرمایه‌گذاران خطرپذیر است، استارت‌آپ‌هایی با حداقل یک مؤسس زن 2.5 برابر بیشتر از سایر استارت‌آپ‌ها، زنان را استخدام می‌کنند. 

زاکربرگ می‌گوید: اگر 98 درصد از بودجه در بخش فناوری به مردان اختصاص یابد، آنگاه تسلط مردان بر بخش فناوری ادامه می‌یابد. بنابراین مهم است که زنان به تاسیس شرکت بپردازند و بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها را جذب کنند.

زاکربرگ همچنین پیشنهاد می‌کند که زنان برای یافتن فرصت‌ها، کسب‌وکارهای فناوری نوظهور را زیر نظر داشته باشند. به طور خاص، او توصیه می‌کند که زنان حوزه ارزهای دیجیتال و وب 3.0 را جدی بگیرند.
 
کد مطلب : ۲۸۰۹۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما