کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازگشت سعید رحمانی به هیات مدیره سرآوا

23 اسفند 1401 ساعت 14:19

سعید رحمانی، بنیان‌گذار سرآوا که از سال ۹۸ مدیریت سرآوا را واگذار کرده بود در مجمع عمومی روز ۲۱ اسفند این شرکت دوباره به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره سرآوا انتخاب شد.



آی‌تی‌من- سعید رحمانی در هفته‌های اخیر چندین ویدیو منتشر کرده که در آن به روایت وضعیت سهامداری سرآوا و دیگر شرکت‌های پورتفوی این شرکت پرداخته است.

از دیگر افرادی که به هیات مدیره سرآوا اضافه شده‌اند هیبت‌الله سمیع، معاون سرمایه گذاری مدیرعامل بانک تجارت است. علی صالحی مدیر مالی شرکت سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر رهنما از دیگر اعضای جدید شرکت سرمایه‌گذاری سرآواست. فرزین فردیس هم که به تازگی مجددا به عنوان عضو اتاق بازرگانی تهران انتخاب شده هم به جمع اعضای هیات مدیره شرکت سرآوا انتخاب شده است. همچنین فرهاد مرتضوی‌نژاد مدیرعامل شرکت دینا و یکی از سهامداران شرکت دیجی‌کالا هم به ترکیب هیات مدیره این شرکت سرمایه‌گذار در حوزه استارت‌آپی انتخاب شده است. 

به نظر می‌رسد با این ترکیب و برگشت مجدد سعید رحمانی به بدنه مدیریت سرآوا تغییرات گسترده‌ای در انتظار این شرکت باشد. 

سعید رحمانی در اولین ویدیو خود سعی کرد در پاسخ به ادعای برخی رسانه‌های فارسی زبان خارجی اعلام کند که مالکیت اکثریت استارت‌آپهای ایرانی در اختیار کارآفرینان آنان است و آنها سهامدار حاکمیتی ندارند.

بنیانگذار سرآوا  همچنین در نامه‌ای سرگشاده که اخیرا خطاب به سهامداران این شرکت نوشته و به شبکه‌های اجتماعی درز کرده به آنها هشدار داده بود که این شرکت مثل بسیاری از شرکت های دیگر بخش خصوصی در خطر تصاحب توسط سهامداران حاکمیتی است و ان هم از طریق زیر پا گذاشتن فرهنگ سازمانی و توافق نامه سهامداران است.

وی همچنین در رشته توییتی نوشت: « 1-بعد از ۴ سال کناره‌گیری از مدیرعاملی و حتی عضویت هیات‌مدیره شرکت سرآوا که به نام تنها دخترم بنیان گذارده بودم، امروز یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ‌با شرایطی که اکثریت سهامداران فراهم کردند با قبول عضویت هیات‌مدیره سرآوا در مجمع عمومی، به شرکتم بازگشتم.

 2-در دوره جدید همچون گذشته با تمام توان و‌ با اتکا بر قانون ‌تجارت کشور، اساس‌نامه و توافق سهامداران سرآوا که توسط تمامی سهامداران خرد و بزرگ شرکت امضا شده است، از استقلال سرآوا مراقبت می‌کنم و آن را پاس خواهم داشت.

3- سرآوا از ابتدای تاسیس تاکنون در کنترل بخش خصوصی بوده و هست. سرآوا هیچ‌گاه حاکمیتی نبوده و نیست. به‌عنوان بنیان‌گذار سرآوا با شما کارآفرینان کشورم عهد می‌بندم که اگر روزی این واقعیت تغییر بکند، خواهم گفت...»
 


کد مطلب: 280958

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280958/بازگشت-سعید-رحمانی-هیات-مدیره-سرآوا

ITMen
  https://www.itmen.ir