۰

زیان ۱۰ میلیارد دلاری آمریکایی‌ها از کلاهبرداری‌های اینترنتی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۵
زیان ۱۰ میلیارد دلاری آمریکایی‌ها از کلاهبرداری‌های اینترنتی
زیان ۱۰ میلیارد دلاری آمریکایی‌ها از کلاهبرداری‌های اینترنتی

آی‌تی‌من- طبق گزارش سالانه اف‌بی‌آی، این بالاترین زیان ثبت شده در پنج سال گذشته است. دفتر شکایت جرایم اینترنتی این سازمان، روزانه بیش از ۲۰۰۰ شکایت ثبت کرده است. بیشترین شکایت گزارش شده، مربوط به فیشینگ بوده که در جریان آنها، ۳۰۰ هزار و ۴۹۷ قربانی، ۵۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ در این کلاهبرداری‌ها از دست دادند. فیشینگ به عنوان استفاده از ایمیل، پیام کوتاه و تماس‌های تلفنی تعریف می‌شود که وانمود می‌کنند از یک شرکت معتبر بوده و اطلاعات شخصی، مالی و ورود به حساب را از قربانیان درخواست می‌کنند. این کلاهبرداری معمولا موفق است زیرا ایمیل‌های فیشینگ اغلب شبیه ایمیل‌هایی هستند که قربانیان آنها را می‌شناسند و باعث می‌شود به اشتباه روی لینک‌های آلوده کلیک کنند. رخنه‌های اطلاعاتی و کلاهبرداری‌های عدم پرداخت، دومین موارد بزرگ بعدی در میان کلاهبرداری‌های اینترنتی در سال ۲۰۲۲ بودند که به ترتیب ۵۸ هزار و ۸۵۹ قربانی و ۵۱ هزار و ۶۷۹ قربانی گرفتند.

باج افزار نوعی رخنه سایبری است که اطلاعات دستگاه را تا زمانی که باجی پرداخت شود، به گروگان می‌گیرد و نگرانی خاصی را در میان متخصصان امنیت سایبری به دلیل  عدم گزارش این حملات از سوی قربانیان به وجود آورده است. اف‌بی‌آی در سال ۲۰۲۲ حدود تعداد ۲۳۸۵ گزارش مربوط به باج افزار دریافت کرد که زیان مربوط به آنها بیش از ۳۴.۳ میلیون دلار بود.

طبق گزارش مرکز شکایت جرایم اینترنتی اف‌بی‌آی، این مرکز شاهد افزایش تاکتیک باجگیری جدیدی برای تسهیل عملیات باج افزاری بوده است. در این تاکتیک، عوامل تهدید قربانیان را با تهدید انتشار اطلاعات مسروقه در صورت عدم پرداخت باج توسط آنها، تحت فشار قرار می‌دهند. تاکنون بیشترین حملات باج افزاری علیه صنعت بهداشت و درمان و پس از آن بخش تولید و و دولت انجام شده است. در این گزارش آمده است: اف‌بی‌آی، پرداخت باج به عوامل تهدید را تشویق نمی‌کند. پرداخت باج ممکن است این عوامل را برای هدف قرار دادن سازمان‌های دیگر ترغیب کند و سایر عوامل تهدید را به مشارکت در توزیع باج افزار و یا تامین مالی فعالیت‌های غیرقانونی تشویق کند. همچنین، پرداخت باج تضمین نمی‌کند که اطلاعات مسروقه قربانی، بازیابی شوند.

وزارت دادگستری آمریکا اوایل سال میلادی جاری، یک باند باج افزار به نام‌هایو را که مسئول ۸۷ حمله سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی بود، مختل کرد.

کلاهبرداری‌های مرکز تماس که عمدتا از هند انجام می‌شوند، عامل بیش از یک میلیارد دلار خسارت به قربانیان بوده‌اند.

بر اساس گزارش اف‌بی‌آی، مراکز تماس عمدتا افراد مسن را هدف قرار می‌دهند که اثرات مخربی به همراه دارد. تقریبا نیمی ‌از قربانیانی که گزارش می‌دهند، بیش از ۶۰ سال (۴۶ درصد) سن دارند و ۶۹ درصد از خسارت‌ها (بیش از ۷۲۴ میلیون دلار) را متحمل می‌شوند. در مجموع، سالمندان ۳.۱ میلیارد دلار به دلیل کلاهبرداری‌های اینترنتی در سال ۲۰۲۲ از دست داده‌اند که بیشترین ضرر در میان گروه‌های سنی بوده است.

بر اساس گزارش ای بی سی نیوز، اف‌بی‌آی در بازگرداندن پول قربانیان، ۷۳ درصد موفقیت داشته است.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۰۹۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما