کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرویس ماهواره‌ به موبایل استارلینک آماده آزمایش می‌شود

ايسنا , 24 اسفند 1401 ساعت 17:05

شرکت اسپیس ایکس که متعلق به ایلان ماسک است، قصد دارد امسال با شرکت تی‌موبایل، آزمایش سرویس ماهواره به موبایل استارلینک را آغاز کند.



آی‌تی‌من- جوناتان هوفلر، نائب امور فروش استارلینک به مشتریان شرکتی در اسپیس ایکس، در کنفرانس ماهواره ۲۰۲۳ در واشنگتن دی سی اظهار کرد: ما با انجام این آزمایش، چیزهای زیادی یاد می‌گیریم.

بازار سرویس‌های مبتنی بر داده فضایی که مستقیما به دستگاه‌های زمینی مانند تلفن‌های هوشمند می‌رود، پتانسیل پرسودی دارد و شرکت‌های ماهواره‌ای مختلف با اپراتورهای شبکه موبایل زمینی و سازندگان گوشی برا پر کردن شکاف پوشش موبایل در زمین، همکاری فزاینده ای دارند.

اسپیس ایکس و تی موبایل، اوت سال گذشته، همکاری خود را اعلام کرده و قول دادند مناطقی که پوشش موبایل دارند را حذف کنند. اسپیس ایکس تا به امروز حدود ۴۰۰۰ ماهواره استارلینک به فضا پرتاب کرده و اخیرا، ماهواره‌های قدرتمندتر «وی ۲ مینی» خود را راه‌اندازی کرده که می‌گوید چهار برابر نسل قبلی، ظرفیت دارند.

به گفته هوفلر، اسپیس ایکس، روزانه شش ماهواره در تاسیساتش نزدیک سیاتل تولید می‌کند و بر این باور است که این شرکت دیگر سری قبلی ماهواره‌های استارلینک را تولید نمی‌کند. این شرکت همچنین روزانه هزاران پایانه کاربری تولید می‌کند.
 


کد مطلب: 280969

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280969/سرویس-ماهواره-موبایل-استارلینک-آماده-آزمایش-می-شود

ITMen
  https://www.itmen.ir