۰

هوش مصنوعی در چین برنده یک دادگاه شد

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۹
هوش مصنوعی در چین برنده یک دادگاه شد
هوش مصنوعی در چین برنده یک دادگاه شد

آی‌تی‌من- رأی مذکور توسط دادگاه اینترنت پکن صادر شده که مربوط به عکسی تولید شده با استفاده از نرم افزارStable Diffusion است. به رسمیت شناختن تصویر مذکور به عنوان یک اثر هنری حفاظت شده توسط دادگاه، اهمیت روزافزون هوش مصنوعی در حوزه خلاقیت هنری را نشان می‌دهد.

دادگاه با به رسمیت شناختن عنصر انسانی در محتوای تولید شده با هوش مصنوعی درهای تازه‌ای برای هنرمندان و خالقان اثر هنری باز می‌کند که مشغول کاوش این حوزه جدید هستند.

یکی دیگر از دلایل اهمیت رأی دادگاه آن است که با موضع گیری نسبت به هوش مصنوعی در کشورهای دیگر از جمله آمریکا متضاد است. در آمریکا بحث و گمانه زنی درباره حفاظت از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی با قانون کپی رایت همچنان جریاندارد. از سوی دیگر این اقدام نیاز به بررسی پرونده به پرونده را نشان می‌دهد.

این رأی مربوط به پرونده‌ای است که در آن فردی به نام لی از نرم افزارStable Diffusion استفاده کرد تا تصویری از یک زن آسیایی جوان بسازد. پس از آنکه از اثر لی بدون اجازه در پلتفرم چینی Baijiahao (مخصوص اشتراک گذاری محتوا) استفاده شد، او شکایتی برای نقض حق مالکیت معنوی در دادگاه ثبت کرد. 


 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۲۵۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما