کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعلام توقف فعالیت اوبر و لیفت در مینیاپولیس

26 اسفند 1402 ساعت 15:10

شرکت‌های اوبر تکنولوژی و لیفت روز جمعه اعلام کردند که پس از آنکه شورای شهر مینیاپولیس مسیر پرداخت حداقل دستمزد به رانندگان را هموار کرد، فعالیت خود را در این شهر از اول ماه مه متوقف خواهند کرد.



آی‌تی‌من- شورای شهر مینیاپولیس اخیرا تصویب کرده که به رانندگان سرویس‌های حمل و نقل در شهر حداقل دستمزد ساعتی ۱۵.۵۷ دلار پرداخت شود.

شرکت اوبر با اعلام خروج از شهرهای مینیاپولیس و سنت‌پل گفت که این تصمیم باعث بیکاری ۱۰ هزار نفر و سردرگمی بسیاری از مردم خواهد شد.

در همین حال، شرکت لیفت نیز لایحه مذکور را کاملا مشکل‌دار خواند و گفت امیدوار است با حمایت از راه حل ایالتی در مینه سوتا، به مینیاپولیس بازگردد.

این اقدام پس از اعتراضاتی صورت گرفت که رانندگان سرویس‌های حمل و نقل و تحویل کالا در روز ولنتاین امسال برای دریافت دستمزد عادلانه و شرایط کاری بهتر برگزار کردند.

دفتر دادستان کل نیویورک در ماه نوامبر اعلام کرد که اوبر برای حل و فصل تحقیقات چند ساله در مورد این شرکت‌ها، مبلغ ۲۹۰ میلیون دلار و لیفت مبلغ ۳۸ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد. این پرونده به عنوان بزرگترین توافق در زمینه سرقت دستمزد در تاریخ این دفتر دادستانی شناخته شد.
 


کد مطلب: 282925

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/282925/اعلام-توقف-فعالیت-اوبر-لیفت-مینیاپولیس

ITMen
  https://www.itmen.ir