کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نخستین رویداد بیزینس سامیت با حضور پررنگ فعالان اقتصادی برگزار شد

18 ارديبهشت 1404 ساعت 16:52

اولین دوره رویداد بیزینس سامیت روز چهارشنبه 17 اردیبهشت با حضور بیش از هزار نفر از صاحبان کسب‌وکار، کارآفرینان و مدیران برجسته در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. این گردهمایی با هدف ایجاد فضایی برای یادگیری، تبادل تجربیات و توسعه شبکه ارتباطی میان فعالان حوزه کسب‌وکار شکل گرفت.


آی‌تی‌من- این مراسم 13 سخنران داشت که عمدتا صاحبان کسب و کار بودند. هریک به مدت 20 دقیقه به طرح مسائل مرتبط به چگونگی موفقیت در هر کسب و کار و حرفه پرداختند.

رفتار حرفه ای رمز بقا در بازار دیجیتال
در ابتدای این رویداد پشوتن پورپزشک، مدیرعامل پادرو، با اشاره به تجربه صفر شدن درآمد این شرکت در مهر ۱۴۰۱، چهار چالش اصلی فیلترینگ برای کسب‌وکارها را تشریح کرد و راهکارهای عبور از این بحران را ارائه داد.

پورپزشک در این رویداد با موضوع “زندگی در عصر فیلترینگ”، چالش‌های اصلی کسب‌وکارها در شرایط فیلترینگ را کاهش دسترسی به مخاطب، اختلال در ارتباطات، برهم خوردن چرخه فروش و افزایش هزینه‌ها عنوان کرد.

روابط عمومی ضامن دوام کسب و کار
 در ادامه مراسم مهدی امیرپور، متخصص حوزه ارتباطات سازمانی و مدیر روابط عمومی  دیجی کالا، به بررسی نقش کلیدی روابط عمومی در توسعه مشاغل مختلف پرداخت.

امیرپور در سخنان خود به موضوعاتی مانند تفاوت رویکردهای روابط عمومی در شرکت‌های کوچک و بزرگ، ضرورت مدیریت صحیح بحران و همچنین نحوه تعامل با مسائل روزمره پرداخت و گفت:«روابط عمومی شغلی است که در آن هیچ اتفاقی نیفتاده، هیچ تهدیدی نشده‌اید، اما باید مدام در حال پیش‌بینی باشید؛ مدام باید فکر کنید چه می‌تواند اتفاق بیفتد، چه چیزی ممکن است اعتماد مشتری را خدشه‌دار کند، و قبل از آن‌که واقعه‌ای رخ دهد، دست به اقدام بزنید.»

مدیر روابط عمومی دیجی کالا بر تفاوت بحران و  مسئله توضیح داد: «ما اینجا از تجربه مشتری صحبت می‌کنیم. از اعتمادی که میلیون‌ها نفر به برند ما دارند.روابط عمومی باید همان جایی باشد که پیش از بحران، وارد عمل می‌شود؛ نه فقط وقتی همه‌چیز از کنترل خارج شده باشد.»

امیرپور با اشاره به تجربه خودش دیجی‌کالا گفت: «در سازمانی با هزاران پرسنل و میلیون‌ها مشتری، اشتباه فقط یک تصمیم اشتباه نیست؛ گاهی یک سکوت، یک غفلت یا حتی نادیده گرفتن یک نگرانی ساده، می‌تواند تمام اعتماد کاربران به سازمان را بسوزاند و ازبین ببرد.»

او به اهمیت استراتژی روابط عمومی در کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ اشاره کرد و افزود: «بیزینس‌هایی که به خوبی شناخته نشده‌اند، نیاز به یک استراتژی روابط عمومی دارند تا به برند خود هویت و اعتبار ببخشند. در این فرآیند، تجربه مشتری و پیش‌بینی بحران‌ها جزو اصول حیاتی است. برای مثال، یک برند بزرگ باید برای جلوگیری از بحران‌هایی مثل آسیب به سلامت مشتریان، پیش از وقوع آنها آماده باشد.»

تحول در خدمات پستی با بهینه سازی
مدیرعامل پستکس به عنوان یکی دیگر از سخنرانان رویداد بیزینس سامیت 2025 برخی از تجربیات خود در زمینه راه اندازی کسب و کارهای آنلاین و استارتاپی را با مخاطبین به اشتراک گذاشت.

بابک عقیلی نسب در این رویداد گفت: تجربه پستکس نشان داد که استارتاپ‌ها نباید صرفاً به سرمایه زیاد وابسته باشند، زیرا خلاقیت در محدودیت‌ها شکوفا می‌شود. برای مثال استفاده از ابزارهای رایگان و تبلیغات کم‌هزینه، راهکارهایی مؤثر برای رشد هستند.

وی به چالش‌هایی که می‌توانند باعث شکست یک کسب و کار شوند اشاره کرد و افزود: خطراتی مانند طمع پس از موفقیت، یأس پس از شکست، فقدان ساختار سازمانی، خروج نقدینگی، و برآورد غیرواقعی از دارایی‌ها می‌توانند استارتاپ‌ها را تهدید کنند. به همین دلیل، کنترل نقدینگی، تعریف شرح وظایف دقیق، و حفظ شفافیت مالی برای پایداری حیاتی است.

بازار تجارت B2B در جهان معادل ۲۰ تریلیون دلار
در ادامه ژینوس روشندل مدیرعامل دیجی کالا بیزینس با بیان اینکه  بازار تجارت B2B در جهان معادل ۲۰ تریلیون دلار است گفت: یعنی این بازار سه برابر بزرگ‌تر از بازار B2C است و همین موضوع، اهمیت ورود جدی به این فضا را نشان می‌دهد.

وی افزود: در ایران هم با وجود محدودیت‌ها، فرصت‌هایی وجود دارد که بخشی از آن‌ها در حال فعال شدن هستند. دیجی‌کالا بیزینس از سال ۱۴۰۰ با تیمی کوچک کار خود را آغاز کرد و اکنون به مرحله‌ای رسیده که یک پلتفرم اختصاصی برای فروش سازمانی ایجاد کرده و در حال ورود به صنایع جدیدی مثل طلا و مس است.»

او ادامه داد: «ما با همان سرعتی که مارکت‌های جهانی در حال رشد هستند، باید بتوانیم پاسخ دقیق و لحظه‌ای به نیازهای بازار بدهیم. مزیت رقابتی تنها در ظاهر اپلیکیشن نیست، بلکه در ارائه پاسخ‌های درست و کاربردی به نیاز مشتریان است. در بازاری که حاشیه سودها کم است، سرعت، دقت و پاسخ‌گویی اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند.»
 


کد مطلب: 284792

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/284792/نخستین-رویداد-بیزینس-سامیت-حضور-پررنگ-فعالان-اقتصادی-برگزار

ITMen
  https://www.itmen.ir