۰
مدیرعامل بات هوشمند گپیفای:

الکامپ، سکوی پرتابی برای رشد بیزنس‌ها در عصر هوش مصنوعی است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۱۱:۵۹
الکامپ، سکوی پرتابی برای رشد بیزنس‌ها در عصر هوش مصنوعی است
الکامپ، سکوی پرتابی برای رشد بیزنس‌ها در عصر هوش مصنوعی است
 
آی‌تی‌من- محمدجواد ابوطالبی، در سخنانی درباره نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۴ گفت: نمایشگاه‌ها می‌توانند هم از جنبه توسعه بازار و جذب مشتری و هم در شناسایی فرصت‌ها نقش مؤثری ایفا کنند. گاهی بازدیدکنندگان با پیش‌زمینه‌های مختلف از صنف‌ها و صنایع گوناگون، با غرفه‌داران وارد گفتگو می‌شوند و مسائلی را مطرح می‌کنند که می‌تواند درهای جدیدی از فرصت‌ها، عملیات (آپریشن) یا حتی مدل‌های جدید همکاری را بگشاید. بعضی از این افراد ممکن است مشتریان بالقوه‌ای باشند که در جریان نمایشگاه تبدیل به مشتری بالفعل شوند، یا افرادی که ظرفیت شراکت و سرمایه‌گذاری دارند.

ابوطالبی تأکید کرد: البته تحقق این فرصت‌ها، مشروط به تلاش غرفه‌دار، تنوع بازیگران حاضر در نمایشگاه، گستردگی حوزه‌ها به‌ویژه در فناوری‌های نوینی مثل هوش مصنوعی، و وسعت قابل‌توجه نمایشگاه است. در چنین شرایطی، نمایشگاه می‌تواند به رشد بازار، افزایش درآمد و در نهایت توسعه صنعت کمک قابل‌توجهی کند.

او با اشاره به جایگاه ویژه نمایشگاه الکامپ در میان رویدادهای فناوری اطلاعات کشور گفت: الکامپ به واسطه سابقه‌اش و برگزاری مستمر در بیش از ۲۰ سال گذشته، همچنان معتبرترین و جذاب‌ترین نمایشگاه برای فعالان حوزه IT و نوآوری در ایران است. بازیگران جدی این اکوسیستم در آن شرکت می‌کنند و به همین دلیل حضور در آن برای هر شرکت فرصتی برای دیده شدن، چه به صورت حضوری و چه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است.

ابوطالبی در ادامه به ضرورت ارتقاء فرآیندهای اجرایی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه گفته می‌شود تعداد ثبت‌نامی‌ها از ظرفیت فراتر بوده، لازم است فضاهای بزرگ‌تر و امکانات بیشتری برای سالن‌ها در نظر گرفته شود. همچنین روند ثبت‌نام و تخصیص غرفه‌ها باید مدرن‌تر، آنلاین‌تر و هوشمندتر طراحی شود؛ به‌ویژه در نمایشگاهی با محوریت فناوری اطلاعات.

او در ادامه افزود: برای بازدیدکنندگان از شهرهای مختلف باید راهنمایی هدفمندتری ارائه شود؛ نه فقط با اسم شرکت‌ها، بلکه با نمایش حوزه تخصصی و نوع خدمات تا فرد بتواند دقیق‌تر و سریع‌تر به غرفه‌های مورد نظرش برسد. برای غرفه‌داران نیز باید مسیرهایی برای هم‌افزایی و شراکت با دیگر شرکت‌ها باز شود. برگزاری رویدادهای حاشیه‌ای که مشارکت میان شرکت‌ها را تقویت کند، به جای رقابت صرف، می‌تواند ارزش‌آفرین باشد.

ابوطالبی، یکی از فرصت‌های کلیدی رشد در اکوسیستم نوآوری را توجه به فناوری‌های انقلابی مانند هوش مصنوعی دانست و افزود: ما در مجموعه خودمان نیز در همین حوزه فعالیت می‌کنیم. فناوری‌هایی مانند AI ممکن است فقط هر دهه یک‌بار ظاهر شوند و تحول عظیمی ایجاد کنند. شرکت‌هایی که به‌موقع به این فناوری‌ها توجه کنند، می‌توانند کسب‌وکارهای بزرگ‌تری بسازند. در مقابل، بی‌توجهی به این موج می‌تواند تهدیدی جدی برای تداوم کسب‌وکارشان باشد.

او ادامه داد: در حال حاضر امکان ساخت استارتاپ‌های یک‌نفره با کمک ابزارهای هوش مصنوعی فراهم شده. یک فرد می‌تواند با استفاده از این ابزارها، حجم زیادی از کارهای برنامه‌نویسی، توسعه، بازاریابی و حتی مدیریت را انجام دهد. این یعنی فرایند ساخت کسب‌وکار، سریع‌تر، راحت‌تر و چابک‌تر از قبل شده.

در پایان، محمدجواد ابوطالبی بر این نکته تأکید کرد که: ما باید یاد بگیریم از این تکنولوژی‌ها استفاده کنیم، تا کسب‌وکارهایی بسازیم که واقعاً مسئله‌ای واقعی را حل کنند. توجه به این فناوری‌ها، ساخت محصولات واقعی و قابل‌اتکا و همزمان گشودن بازارهای بین‌المللی، می‌تواند آینده روشنی برای اکوسیستم نوآوری ایران رقم بزند؛ مشروط به اینکه فضای آرام، باز و پشتیبانی‌شده‌ای برای آن فراهم شود.
 
کد مطلب : ۲۸۵۰۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين