رشد ۶۲ درصدی مصرف اینترنت زائران اربعین در شبکه ایرانسل
تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ ساعت ۱۷:۴۹
آیتیمن- به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران با هدف تلاش برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی و خدمترسانی به زائران میلیونی این آیین در کشور عراق و نقاط مرزی ایران، اقدامهای گستردهای در حوزههای توسعه و بهبود زیرساختهای ارتباطی، خدمات رومینگ با تعرفههای تخفیفی به صورت بستههای اینترنت، مکالمه و پیامک و خدمترسانی به زائران با حضور نیروهای مستقر، انجام داده است.
مجموع این اقدامها، منجر به خدمترسانی به حدود دو میلیون مشترک ایرانسلی در روزهای اول تا بیستم ماه صفر شد. در همین ایام و با حضور نزدیک به دو میلیون مشترک فعال در شبکه ایرانسل، حجم استفاده از اینترنت توسط زائران با رشد ۶۲ درصدی و همچنین میزان مکالمات خروجی با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته ثبت شد.
اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با هدف تسهیل ارتباطات و دسترسی به اینترنت برای زائران اربعین در کشور عراق، چهار بسته هفت روزه، دو بسته ۱۴ روزه و سه بسته با اعتبار تا تاریخ دوم شهریورماه به صورت بستههای اینترنت، مکالمه و پیامک و بستههای ترکیبی ویژه زائران اربعین در کشور عراق معرفی کرد. این بستهها، با توجه به تخفیفهای ارائه شده، کاهش هزینه را برای مشترکان به همراه داشت که مقرون به صرفه بودن آن، موجب رشد مصرف اینترنت، مکالمه و پیامک در این ایام شد.
ایرانسل با پایش شبانهروزی خدمات رومینگ بینالملل خود در ایام اربعین حسینی، همواره سعی در ایجاد بالاترین سطح تجربه کیفیت رومینگ بینالملل را برای زائران اربعین حسینی داشت.
.jpg)
همچنین سوپر اپلیکیشن روبیکا که ایرانسل یکی از دو سهامدار اصلی آن است، خدمات ارتباطی رایگان را در کشور عراق ارائه داد. بر همین اساس، تماس صوتی و تصویری، ارسال پیام متنی، صوت و تصویر در پیامرسان روبیکا با بهرهمندی از رومینگ ایرانسل رایگان شد.
همچنین، با هدف ثبت و بازنمایی تجربهها و چهرههای کمتر دیدهشده از شرکتکنندگان در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، پویش «همقدم»، با مشارکت «ویستامدیا» و «روبیکا» انجام شد.
این کانال در روبیکا، علاوه بر انتشار روایتهای مردمی و ویدیوهای موبایلی از پیادهروی اربعین، بهصورت ۲۴ ساعته، پوشش زنده مسیر پیادهروی و حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را برای حضور مجازی مخاطبان، ارائه کرد.
و در پروژه دیگر، مستند «صَفرنامه»، با همکاری «ویستامدیا» و «سازمان هنری رسانهای اوج»، به انجام رسیده است. این مستند که از پلتفرم «فیلیمو» در ۱۰ قسمت پخش شد، از مشهد مقدس تا کربلا، به روایت زندگی و تلاش عشایر و خانوادههای عراقی میپردازد که ماهها پیش از اربعین، مواکب خود را برای پذیرایی از زائران، برپا میکنند.
ایرانسل علاوه بر این، ترافیک مصرفی اپلیکیشن «همراه زائر» را نیز برای تمامی مشترکان حاضر در کشور عراق رایگان کرد تا زائران بتوانند از خدمات متنوع این اپلیکیشن شامل نقشه مسیرها، اطلاعات اماکن زیارتی و خدمات رفاهی بدون پرداخت هزینه استفاده کنند.
امکان تماس رایگان با «سامانه ملی مشاوره پزشکی ۴۰۳۰» نیز از دیگر خدماتی بود که در ایام اربعین با هدف تسهیل دسترسی زائران به خدمات درمانی و مشاورهای برای مشترکان ایرانسل در نظر گرفته شد.
همچنین به منظور ارائه خدماتی متمایز به زائرانی که از طریق سامانه «سماح» سازمان حج و زیارت ثبتنام کرده بودند، ایرانسل بستههای بلندمدت اینترنت، مکالمه و پیامک را با تخفیف ویژه در اختیار این دسته از مشترکان قرار داد.
ایرانسل با برنامهریزی و پیشبینی استقبال گسترده مشترکان، از ماههای ابتدایی سال ۱۴۰۴، توسعه زیرساختهای شبکه را در دستور کار قرار داد. برقراری لینک مستقیم با شبکه ارتباطی عراق، توسعه ظرفیت با اپراتورها و هابهای بینالمللی، ایجاد پوشش در نقاط صفر مرزی، توسعه ظرفیت انتقال در مراکز ارتباطی استانهای مرزی، احداث ۳۰ سایت جدید، ارتقای ۳۵ سایت و استقرار ۱۵ سایت سیار در شهرها و مسیرهای منتهی به نقاط مرزی غرب ایران با هدف تقویت پوشش داخلی و مسیرهای جادهای، از جمله موارد انجام شده است.
همچنین علاوه بر پذیرایی و اهدای اقلام کاربردی به زائران اربعین در مواکب مختلف، نمایندگان و کارشناسان ایرانسل در نقاط مرزی داخلی و شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و طول مسیر راهپیمایی، از چند هفته پیش تا روزهای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی با حضور گسترده و شبانهروزی، خدماتی از جمله فروش سیمکارت، تنظیمات دیتای تلفن همراه، فعالسازی بستههای ویژه اربعین و اتصال به شبکههای Zain و Asiacell ارائه کردند. این تیمها علاوه بر ارائه خدمات درون مرزی با هماهنگی کامل با تیمهای فنی اپراتورهای عراقی و به صورت شبانهروزی، مشکلات احتمالی مشترکان را بررسی و برطرف کردند و خدماتی از قبیل افزایش حد اعتبار مشترکان دائمی، تنظیمات رومینگ و برقراری ارتباط رایگان برای زائرانی که قادر به برقراری تماس نبودند را ارائه دادند.
در زمینه اطلاعرسانی و تبلیغات نیز، ایرانسل اطلاعرسانی در بیلبوردهای شهری منتهی به شهرهای مرزی، اطلاعرسانی در فضای مجازی و پلتفرمهای داخلی و نیز اطلاعرسانی پیامکی و فلایر را انجام داد.
مجموع این اقدامها، منجر به خدمترسانی به حدود دو میلیون مشترک ایرانسلی در روزهای اول تا بیستم ماه صفر شد. در همین ایام و با حضور نزدیک به دو میلیون مشترک فعال در شبکه ایرانسل، حجم استفاده از اینترنت توسط زائران با رشد ۶۲ درصدی و همچنین میزان مکالمات خروجی با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته ثبت شد.
اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با هدف تسهیل ارتباطات و دسترسی به اینترنت برای زائران اربعین در کشور عراق، چهار بسته هفت روزه، دو بسته ۱۴ روزه و سه بسته با اعتبار تا تاریخ دوم شهریورماه به صورت بستههای اینترنت، مکالمه و پیامک و بستههای ترکیبی ویژه زائران اربعین در کشور عراق معرفی کرد. این بستهها، با توجه به تخفیفهای ارائه شده، کاهش هزینه را برای مشترکان به همراه داشت که مقرون به صرفه بودن آن، موجب رشد مصرف اینترنت، مکالمه و پیامک در این ایام شد.
ایرانسل با پایش شبانهروزی خدمات رومینگ بینالملل خود در ایام اربعین حسینی، همواره سعی در ایجاد بالاترین سطح تجربه کیفیت رومینگ بینالملل را برای زائران اربعین حسینی داشت.
.jpg)
همچنین سوپر اپلیکیشن روبیکا که ایرانسل یکی از دو سهامدار اصلی آن است، خدمات ارتباطی رایگان را در کشور عراق ارائه داد. بر همین اساس، تماس صوتی و تصویری، ارسال پیام متنی، صوت و تصویر در پیامرسان روبیکا با بهرهمندی از رومینگ ایرانسل رایگان شد.
همچنین، با هدف ثبت و بازنمایی تجربهها و چهرههای کمتر دیدهشده از شرکتکنندگان در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، پویش «همقدم»، با مشارکت «ویستامدیا» و «روبیکا» انجام شد.
این کانال در روبیکا، علاوه بر انتشار روایتهای مردمی و ویدیوهای موبایلی از پیادهروی اربعین، بهصورت ۲۴ ساعته، پوشش زنده مسیر پیادهروی و حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را برای حضور مجازی مخاطبان، ارائه کرد.
و در پروژه دیگر، مستند «صَفرنامه»، با همکاری «ویستامدیا» و «سازمان هنری رسانهای اوج»، به انجام رسیده است. این مستند که از پلتفرم «فیلیمو» در ۱۰ قسمت پخش شد، از مشهد مقدس تا کربلا، به روایت زندگی و تلاش عشایر و خانوادههای عراقی میپردازد که ماهها پیش از اربعین، مواکب خود را برای پذیرایی از زائران، برپا میکنند.
ایرانسل علاوه بر این، ترافیک مصرفی اپلیکیشن «همراه زائر» را نیز برای تمامی مشترکان حاضر در کشور عراق رایگان کرد تا زائران بتوانند از خدمات متنوع این اپلیکیشن شامل نقشه مسیرها، اطلاعات اماکن زیارتی و خدمات رفاهی بدون پرداخت هزینه استفاده کنند.
امکان تماس رایگان با «سامانه ملی مشاوره پزشکی ۴۰۳۰» نیز از دیگر خدماتی بود که در ایام اربعین با هدف تسهیل دسترسی زائران به خدمات درمانی و مشاورهای برای مشترکان ایرانسل در نظر گرفته شد.
همچنین به منظور ارائه خدماتی متمایز به زائرانی که از طریق سامانه «سماح» سازمان حج و زیارت ثبتنام کرده بودند، ایرانسل بستههای بلندمدت اینترنت، مکالمه و پیامک را با تخفیف ویژه در اختیار این دسته از مشترکان قرار داد.
ایرانسل با برنامهریزی و پیشبینی استقبال گسترده مشترکان، از ماههای ابتدایی سال ۱۴۰۴، توسعه زیرساختهای شبکه را در دستور کار قرار داد. برقراری لینک مستقیم با شبکه ارتباطی عراق، توسعه ظرفیت با اپراتورها و هابهای بینالمللی، ایجاد پوشش در نقاط صفر مرزی، توسعه ظرفیت انتقال در مراکز ارتباطی استانهای مرزی، احداث ۳۰ سایت جدید، ارتقای ۳۵ سایت و استقرار ۱۵ سایت سیار در شهرها و مسیرهای منتهی به نقاط مرزی غرب ایران با هدف تقویت پوشش داخلی و مسیرهای جادهای، از جمله موارد انجام شده است.
همچنین علاوه بر پذیرایی و اهدای اقلام کاربردی به زائران اربعین در مواکب مختلف، نمایندگان و کارشناسان ایرانسل در نقاط مرزی داخلی و شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و طول مسیر راهپیمایی، از چند هفته پیش تا روزهای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی با حضور گسترده و شبانهروزی، خدماتی از جمله فروش سیمکارت، تنظیمات دیتای تلفن همراه، فعالسازی بستههای ویژه اربعین و اتصال به شبکههای Zain و Asiacell ارائه کردند. این تیمها علاوه بر ارائه خدمات درون مرزی با هماهنگی کامل با تیمهای فنی اپراتورهای عراقی و به صورت شبانهروزی، مشکلات احتمالی مشترکان را بررسی و برطرف کردند و خدماتی از قبیل افزایش حد اعتبار مشترکان دائمی، تنظیمات رومینگ و برقراری ارتباط رایگان برای زائرانی که قادر به برقراری تماس نبودند را ارائه دادند.
در زمینه اطلاعرسانی و تبلیغات نیز، ایرانسل اطلاعرسانی در بیلبوردهای شهری منتهی به شهرهای مرزی، اطلاعرسانی در فضای مجازی و پلتفرمهای داخلی و نیز اطلاعرسانی پیامکی و فلایر را انجام داد.
مرجع : ایرانسل