کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زاگرس در آستانه تحول: 20 همتی شدن و رونمایی از برند و اپلیکیشن جدید

رشد چشمگیر دارایی‌های زاگرس و تحول در دنیای سرمایه‌گذاری با رونمایی از برند جدید و اپلیکیشن اختصاصی

18 آبان 1404 ساعت 16:36

شرکت سبدگردان زاگرس در نشست خبری خود از عبور دارایی‌های تحت مدیریت از مرز 20 هزار میلیارد تومان و ثبت بازدهی 300 درصدی در صندوق طلای جواهر خبر داد.


 
آی‌تی‌من- این نشست صبح امروز با حضور اصحاب رسانه و مدیران شرکت به مناسبت ۲۰ همتی شدن دارایی های زاگرس و همچنین دومین سالگرد تأسیس صندوق طلای جواهر در محل هتل تاج برگزار شد.

20 هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت
در ابتدای نشست، حسن امیری، رئیس کمیته راهبری شرکت زاگرس، با اشاره به مسیر رشد این مجموعه گفت: یکی از مهم‌ترین صندوق‌های ما، صندوق جواهر، اکنون در آستانه دو سالگی‌اش قرار دارد و با نماد "جواهر" در بورس معامله می‌شود. عملکرد این صندوق، یکی از دستاوردهای بزرگ ما در مسیر رشد بوده است.

او همچنین با اشاره به رشد چشمگیر دارایی‌های تحت مدیریت زاگرس افزود: امروز موفق شدیم به مرز 20 هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت برسیم. این رشد حاصل تلاش تیم‌مان و اعتماد سرمایه‌گذاران است. توانستیم سرمایه‌گذاران با دیدگاه بلندمدت و مدیریت ریسک‌پذیر را جذب کنیم و تیم تخصصی و مجربی در کنار خود داشتیم.

صندوق‌های فعال زاگرس؛ تنوع در سرمایه‌گذاری
حسن امیری، رئیس کمیته راهبری شرکت زاگرس در ادامه نشست، مروری بر عملکرد صندوق‌های مختلف این شرکت داشت.

وی گفت:صندوق درآمد ثابت آوای فردا زاگرس با نماد "فردا"، که از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده، طی کمتر از پنج سال، دارایی‌های آن از ۴۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۸,۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. این صندوق با بازدهی ۲۱۸ درصدی توانسته جایگاهی پایدار در میان صندوق‌های پیشرو بازار به دست آورد.

وی افزود: صندوق سهامی تاراز که در بهمن 1400 تأسیس شد، در یک سال گذشته بازدهی حدود ۵۵ درصد را ثبت کرده است. این صندوق با تمرکز بر صنایع پیشران اقتصاد ایران، تلاش دارد تا تعادل بین بازدهی بالا و کنترل ریسک را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: صندوق شکوه بامداد زاگرس با نماد "بلوط" که از سال ۱۴۰۱ آغاز به‌کار کرده، پس از تبدیل شدن به صندوق قابل معامله (ETF) در دی‌ماه ۱۴۰۳، بازدهی بیش از ۸۳ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: صندوق طلای دنای زاگرس با نماد "جواهر"، از آبان ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد و تاکنون بازدهی نزدیک به ۳۰۰ درصد داشته است. این صندوق هم‌اکنون بیش از 46 هزار سرمایه‌گذار حقیقی و 250 سرمایه‌گذار حقوقی دارد.

همچنین صندوق بازارگردانی آوای زاگرس نیز در مدیریت نقدشوندگی سایر صندوق‌ها نقش مهمی ایفا کرده است.



تحول در برند و هویت بصری زاگرس
در بخش دیگری از نشست، حسن امیری از رونمایی هویت بصری جدید شرکت زاگرس خبر داد و گفت: تغییر برند ما فقط به تغییر لوگو و رنگ محدود نمی‌شود. زاگرس امروز به سازمانی بالغ‌تر، دقیق‌تر و مدرن‌تر تبدیل شده است. لوگوی جدید ما ساده، منظم و محکم طراحی شده است، درست مانند فلسفه کاری ما.

او افزود: «شعار جدید برند ما، “زاگرس، نماد سرمایه‌گذاری”، به این دلیل انتخاب شده است که سرمایه‌گذاری فقط به معنای کسب سود نیست، بلکه به معنای پذیرش آگاهانه ریسک در کنار انتخاب‌های سنجیده است. این لوگو و برند جدید نمایانگر دنیای واقعی سرمایه‌گذاری است، جایی که هر سرمایه‌گذار باید از میان گزینه‌های مختلف با سطوح متفاوت ریسک و بازده انتخاب کند.

امیری همچنین اشاره کرد که زاگرس در حال توسعه ابزارهای متنوعی برای پاسخ به نیاز طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران است و این شرکت در مسیر روشن و رو به توسعه‌ای قرار دارد.

برنامه‌های تحول دیجیتال زاگرس
در ادامه، قلی‌پور، رئیس هیات‌مدیره و معاون سرمایه‌گذاری زاگرس، به برنامه‌های تحول دیجیتال این شرکت اشاره کرد و گفت: اپلیکیشن جدید زاگرس با قابلیت‌های ویژه به‌زودی رونمایی خواهد شد. هدف ما ساده‌سازی فرآیندهای سرمایه‌گذاری برای کاربران و ارائه ابزارهای هوشمندتر است.

او در پاسخ به پرسشی در خصوص ETF بیت‌کوین اظهار داشت: رمزارزها به‌عنوان یک کلاس دارایی پذیرفته شده‌اند. حجم معاملات روزانه بیت‌کوین در ایران حدود هزار میلیارد تومان است و 80 درصد آن از طریق صرافی‌های داخلی انجام می‌شود. در داخل کشور، نگاه مثبت‌تری نسبت به گذشته در نهادهای تصمیم‌گیر به وجود آمده است. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، سرمایه‌گذاری رسمی در این حوزه نیز در کشور امکان‌پذیر شود.



راه‌اندازی صندوق کرادفاندینگ و نگاه به آینده
مدیران این شرکت در پایان نشست اعلام کردند که به‌زودی طرح صندوق کرادفاندینگ را راه‌اندازی خواهند کرد و مجوزهای لازم برای فعالیت در این حوزه را اخذ کرده‌اند. این اقدام به‌عنوان گامی بزرگ در جهت گسترش تنوع ابزارهای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه از منابع مختلف محسوب می‌شود.

محمودی، مدیرعامل زاگرس، نیز در سخنانی بر اهمیت اعتماد سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی تأکید کرد و گفت: استفاده از ابزارهای دیجیتال و تحلیل داده‌ها برای کنترل ریسک و حفظ ترکیب دارایی‌ها از اهداف آینده ماست. هدف دیگر ما توسعه منابع انسانی متخصص و هوشمند است.

در انتهای نشست، از هویت بصری جدید شرکت زاگرس رونمایی شد که نشان‌دهنده تحول برند این شرکت در راستای اهداف نوآورانه و بلندمدت آن است.
 


کد مطلب: 285565

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/285565/زاگرس-آستانه-تحول-20-همتی-شدن-رونمایی-برند-اپلیکیشن-جدید

ITMen
  https://www.itmen.ir