اتاق اصناف مسوولیت رجیستری و گارانتی موبایل را به اتحادیه فروشندگان سپرد
تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۴ ساعت ۰۸:۵۶
آیتیمن- بر اساس ابلاغیه جدید، پس از ماهها رایزنی و اختلافنظر میان اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و اتحادیه مخابرات بر سر متولی رسته خدمات پس از فروش و تعمیرات، سرانجام کمیسیون حل اختلاف و تشخیص در جلسه ۱۵ مهرماه، رأی خود را به نفع اتحادیه فروشندگان صادر کرد. این مصوبه در جلسه تکمیلی ۴ آبانماه هیاترئیسه اتاق اصناف تهران نیز به تأیید نهایی رسید.
طبق دستورالعمل ابلاغی «حمیدرضا رستگار»، رئیس اتاق اصناف تهران، تمامی وظایف مربوط به رجیستری و امور گارانتی به اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و صوت و تصویر سپرده شده است. پیش از این، واردکنندگان و فروشندگان با وجود دریافت مجوز فروش از اتحادیه فروشندگان، برای ارائه خدمات پس از فروش ناچار به دریافت مجوز جداگانه از اتحادیه مخابرات بودند. این موازیکاری علاوه بر ایجاد بروکراسی اداری، باعث سرگردانی فعالان بازار شده بود.
با اجرای این مصوبه، واردکنندگان و تولیدکنندگان برای فعالیت در رسته خدمات پس از فروش، دیگر نیازی به اخذ مجوز از اتحادیه مخابرات ندارند و تنها مجوز اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و صوت و تصویر برای فعالیت آنها کافی خواهد بود.
یکی از چالشهای اصلی در سالهای گذشته، سردرگمی مصرفکنندگان در پیگیری شکایات مربوط به گارانتی بود. از آنجا که رسته خدمات پس از فروش بخشی از فرآیند واردات و عرضه محسوب میشد، اما متولی جداگانهای داشت، بسیاری از خریداران برای پیگیری حقوق خود میان دو اتحادیه پاسکاری میشدند.
طبق دستورالعمل ابلاغی «حمیدرضا رستگار»، رئیس اتاق اصناف تهران، تمامی وظایف مربوط به رجیستری و امور گارانتی به اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و صوت و تصویر سپرده شده است. پیش از این، واردکنندگان و فروشندگان با وجود دریافت مجوز فروش از اتحادیه فروشندگان، برای ارائه خدمات پس از فروش ناچار به دریافت مجوز جداگانه از اتحادیه مخابرات بودند. این موازیکاری علاوه بر ایجاد بروکراسی اداری، باعث سرگردانی فعالان بازار شده بود.
با اجرای این مصوبه، واردکنندگان و تولیدکنندگان برای فعالیت در رسته خدمات پس از فروش، دیگر نیازی به اخذ مجوز از اتحادیه مخابرات ندارند و تنها مجوز اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و صوت و تصویر برای فعالیت آنها کافی خواهد بود.
یکی از چالشهای اصلی در سالهای گذشته، سردرگمی مصرفکنندگان در پیگیری شکایات مربوط به گارانتی بود. از آنجا که رسته خدمات پس از فروش بخشی از فرآیند واردات و عرضه محسوب میشد، اما متولی جداگانهای داشت، بسیاری از خریداران برای پیگیری حقوق خود میان دو اتحادیه پاسکاری میشدند.
مرجع : تسنیم






























